Laurea ServiceDesk

Laurea-ammattikorkeakoulun tietohallinnon tuottama ServiceDesk-tukipalvelu auttaa opiskelijoita ja henkilökuntaa tietotekniikan ongelmissa.

Opiskelijat työskentelevät yhdessä etäyhteyden kautta.

Yhteystiedot ja aukioloajat

Puhelin: (09) 8868 7112

Sähköposti: servicedesk@laurea.fi

Avoinna arkisin klo 8.00-16.00

Vuoden 2018 poikkeusaukioloajat:

Servicedesk on arkipyhät ja yleiset vapaapäivät suljettu

  • Perjantai 21.12. Klo 8.00-15.00
  • Uudenvuodenaatto 31.12. Klo 8.00-13.00

Vuoden 2019 poikkeusaukioloajat:

  • Uudenvuodenpäivä 1.1.2019 suljettu

Ota yhteyttä

 

Laurean käyttäjätunnukset ja salasanat

Käyttäjän tulee vaihtaa salasanansa neljän kuukauden välein, tai käyttäjätunnus lukkiutuu. Salasanan vanhentumisesta lähetetään käyttäjälle muistutus sähköpostitse 2kk ennen eräpäivää. Voit myös vaihtaa salasanasi, vaikka et olisi saanut muistutusviestiä sähköpostiisi. Salasana vaihdetaan MyLaurea -palvelussa. Vanhenemispäivämäärän näet MyLaureassa henkilötiedot -kohdassa.

Jos sinulla ei ole pankkitunnuksia, hae kertakäyttöinen salasana opintotoimistosta tai käy ServiceDeskissä (henkilöllisyys todistettava). Kertakäyttöisellä salasanalla tulee kirjautua Laurean koneelle tai omalla laitteella https://link.laurea.fi (vaatii kirjautumisen) ja vaihtaa se ensimmäisellä kirjautumisella. Tämä kertakäyttöinen salasana ei toimi kirjauduttaessa MyLaureaan.

Käyttäjätunnus ja salasana ovat henkilökohtaisia, eikä niitä saa luovuttaa toisten käyttöön. Henkilö on vastuussa omalla käyttäjätunnuksellaan tehdyistä väärinkäytöksistä.

Opiskelijan tunnukset ovat voimassa hänen opiskeluoikeutensa ajan. Väärinkäytökset voivat aiheuttaa tunnusten sulkemisen.

Käyttäjätunnukset lukkiutuvat samana päivänä, kun opiskelija valmistuu tai hänet kirjataan eronneeksi Laurea-ammattikorkeakoulusta. Tästä syystä valmistuvien opiskelijoiden on syytä ajoissa kerätä esim. henkilökohtaisilta verkko-asemiltaan ja sähköpostistaan kaikki tarpeelliseksi katsomansa tieto.

Vaihda tai uusi salasanasi

 

Palveluihin kirjautuminen

  • Kirjautuminen Laurean palveluihin kotikoneelta 

    Osa palveluista on saatavilla myös ulkoverkosta. Voit tällöin käyttää palvelua esim. kotikoneellasi tai mobiililaitteella, mikäli sovellus tukee mobiililaitteita. 

    Kirjaudu Laurean ulkopuolelta tarvittaessa Laurean käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

    Opiskelijoiden käyttäjätunnus ilmoitetaan muodossa opiskelijanumero@laurea.fi 

    Huom. @-merkistä huolimatta kyseessä ei ole sähköpostiosoite.

    Kirjaudu aina ulos sovelluksesta ja sulje selain kun et ole omalla henkilökohtaisella laitteellasi.

  • Haka -kirjautuminen 

    Haka on Suomen korkeakoulujen yhteinen käyttäjätunnistusjärjestelmä. Haka mahdollistaa Laurean tunnuksilla kirjautumisen muiden korkeakoulujen sovelluksiin, joiden käyttöön Laurealle lupa on erikseen annettu. Haka-kirjautumista tarvitset esimerkiksi kirjautuessasi 

    1) HAKA – kirjautuminen alkaa valitsemalla HAKA-vaihtoehto

    2) Valitse Laurea-ammattikorkeakoulu organisaatio, esim: 

    3) Kirjaudu Laurean tunnuksella ja salasanalla tarvittaessa. 

    Ongelmatilanteessa ota yhteyttä Laurean Servicedeskiin.

 

Uusi opiskelija!

Aktivoi käyttäjätunnuksesi ennen opintojen alkua

Voit aktivoida tunnuksen 5 vuorokautta ennen opinto-oikeuden alkamista suomalaisilla pankkitunnuksilla. Aktivoi tunnuksesi ennen ensimmäistä koulupäivääsi.

Lue ohjeet