Teknologialainaamo: ”Teknologia tutuksi kokeilemalla”
Laurean Teknologialainaamo kiertää esittelemässä käyttäjille hyvinvointiteknologian uusia ratkaisuja.
Uutinen 12.3.2018
Teknologialainaamo on Laurean toteuttama palvelu, joka tarjoaa hyvinvointiteknologian yrityksille mahdollisuuden kohdata uusia asiakasryhmiä. Teknologialainaamo kiertää erilaisissa tilaisuuksissa, tapahtumissa ja messuilla esittelemässä yhteistyöyritysten hyvinvointialan tuotteita ja palveluita, jotka on suunnattu erityisesti ikäihmisten hyvinvoinnin ja kotona asumisen tueksi.
Syksyn 2017 aikana Teknologialainaamo teki 41 esittelykäyntiä, joissa he kohtasivat yli 1000 terveysteknologian tuotteista ja palveluista kiinnostunutta henkilöä. Vierailujen lisäksi Teknologialainaamolla on oma esittelypiste Laurean Tikkurilan kampuksella, jossa tuotteisiin voi tutustua.
Mukana Teknologialainaamon toiminnassa on tällä hetkellä reilu 20 yhteistyöyritystä. Jo usean vuoden ajan mukana on ollut suomalainen ateriapalveluyritys Menumat Oy. Menumatin avainasiakaspäällikkö Kati Nousiainen on tyytyväinen yhteistyöhön Teknologialainaamon kanssa:
- Meillä on Menumatilla hyviä kokemuksia vierailuista erilaisissa tilaisuuksissa ja tapahtumissa Teknologialainaamon matkassa, Nousiainen kuvailee.
- Olen ollut itse monissa tapahtumissa esittelemässä ateriapalveluratkaisuamme ja huomannut, miten tärkeää on, kun samassa yhteydessä on esillä monia muitakin hyvinvointiteknologian tuotteita. Ihmisten asenne uutta teknologiaa kohtaan on silloin paljon uteliaampi.
Menumatin tuote on puheella ohjaava ateriapalvelulaite, joka sijoitetaan asiakkaan kotiin. Vuodesta 2010 lähtien toiminut Menumat toimii tällä hetkellä yhteistyössä 40 kaupungin ja kunnan kanssa eri puolilla Suomea.
- Kohtaamiset asiakkaiden kanssa ovat pääsääntöisesti aina positiivisia. Ihmiset ovat usein innoissaan ja kommentoivat, että ”ai, tällainenkin palvelu on keksitty”, avainasiakaspäällikkö Kati Nousiainen kuvailee.
Teknologialainaamon tavoitteena on tehdä hyvinvointiteknologian tuotteita ja palveluita tutuiksi erityisesti ikääntyneille ja heidän omaisilleen. Palvelu mahdollistaa sen, että asiakkaat pääsevät tutustumaan ja testaamaan tuotetta ennen ostopäätöksen tekoa.
- Uskon, että olemme aivan oikealla tiellä hyvinvointiteknologian tutuksi tekemisessä, Nousiainen sanoo.
- Mitä enemmän esittelyjä tehdään ja tavoitetaan ihmisiä eri puolilla Suomea, sitä tutummaksi uudet palvelut ja tuotteet tulevat. Myös kynnys laitteiden käyttöön pienenee, kun ihmiset huomaavat, etteivät laitteet ole kummallisia, pelottavia tai vaikeita käyttää.
Lisätietoja:
- Anniina Honkonen
- Asiantuntija
- anniina.honkonen@laurea.fi
- Puh 0406739875