Laurealaisten tiimi jatkoon The Mark Challenge -kilpailussa

Resonant Portrait -palvelun idea on yksilöllinen, musiikillinen muotokuva asiakkaasta.

Resonant potrait -palvelun kehittäneen Laurean tiimin oma muotokuva.

​Laurean opiskelijat ovat tänä talvena ensimmäistä kertaa osallistuneet Monacon yliopiston järjestämään, kansainväliseen The Mark Challenge -luksusliikeideakilpailuun. Laurealaisten opiskelijoiden tiimi selviytyi jatkoon ensimmäisestä karsinnasta ja pääsi hienosti 24 parhaan idean joukkoon kilpailun semifinaaliin.

Semifinaalin selvinneen joukkueen muodostavat Palveluiden asiakaskeskeinen johtaminen -YAMK-koulutuksessa opiskelevat ​Juha-Pekka Ahvenainen ja Markus Alavaikko sekä matkailu- ja palveluliiketoimintaa opiskeleva Roni Jarkko. Heidän kilpailuideansa on nimeltään Resonant Portrait.

Henkilökohtainen ja uniikki sävellys

Resonant Portraitin ajatuksena on tarjota asiakkaalle musiikillinen muotokuva, jonka kehittämisessä hyödynnetään palvelumuotoilua. Tuloksena on sävellys, joka on aina henkilökohtainen ja täysin uniikki. Siinä otetaan huomioon kohteena olevan henkilön elämän koko kirjo: historia, mieltymykset ja saavutukset.

- Kokonaisuus toteutetaan yksilöllisesti asiakkaan toiveiden mukaan; jos asiakas haluaa sinfonian, niin käytämme sinfoniaorkesteria, Resonant Portrait -tiimi kuvailee.

The Mark Challengen ensimmäisessä Laurean osa-kilpailussa tiimi sai arvokasta palautetta kokeneelta tuomaristolta. Sen perusteella kolmikko on kehittänyt ideaansa entistä valmiimmaksi semifinaalia varten. Laurean osakilpailun jälkeen vahvistukseksi tiimiin liittyi Roni Jarkko, jolla on itsellään pitkä kokemus luksustuotteiden myynnistä.

- Jotta saisimme vietyä ideaamme vielä enemmän todellisen luksuksen suuntaan, olemme kasvattaneet tarjontaamme, Jarkko kuvailee.
- Nyt voimme tarjota palvelun, joka vetoaa kaikkiin aisteihin; musiikin lisäksi tarjolla on esimerkiksi perinteinen muotokuvamaalaus tai vaikkapa itse koostettu, yksilöllinen hajuvesi.

Toinen asia, johon tiimi on jatkokehityksessä kiinnittänyt huomiota, on tiimin osaamisen vahvistaminen ulkopuolisten asiantuntijoiden avulla. Musiikillista puolta vahvistamaan on asiantuntija-apua tuonut pitkän linjan säveltäjä, muusikko Karl Sinkkonen. Premium-markkinoilla vaadittavan korkealaatuisen verkko- ja some-näkyvyyden tuottamisessa asiantuntijana toimii markkinoinnin ammattilainen Sini Mäenanttila. Kolmantena vahvistuksena on lakiasiantuntija.

Elämyksiä, ei materiaa

Yksi erityinen osa-alue, jota The Mark Challenge -kilpailuideoita arvioidaan, on yhteiskunnallinen vaikuttavuus. Tähän liittyen Resonant Portraitin ideaan kuuluu, että 5 % liikevoitosta lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen. Tiimi haluaa tukea vähävaraisten lasten ja nuorten soittoharrastusta lahjoittamalla rahaa yhteistyökumppaneillemme musiikkiopistoille ja konservatorioille.

The Mark Challenge -kilpailuun osallistui tänä vuonna 77 ideaa 52 yliopistosta. 24 semifinalistin joukosta valitaan huhtikuussa parhaat ideat, jotka kilpailevat Monacossa järjestettävässä loppukilpailussa 17. toukokuuta.

Laurean opiskelijoiden tiimi lähtee kisaamaan semifinaaliin luottavaisin mielin:

- Meidät erottaa monista muista semifinalisteista se, että me tarjoamme vahvasti yksilöityjä elämyksiä - ei niinkään materiaa, laurealainen kolmikko tiivistää.

- Meidän ideassamme luksuksen ydin on yksilöllisessä palvelussa; tämä on niin ainutlaatuinen palvelu, että sellaista on markkinoilta vaikea löytää.

Koulutukset

Tutustu Laurean YAMK-tutkintoon johtaviin koulutuksiin

Laurea tarjoaa monipuolisia ylempään ammattikorkeakoulututkintoon johtavia koulutuksia.

Lue lisää YAMK-koulutuksista
"