Vuoden laurealainen opiskelijayritys on Your App Oy

​Hyvinkään Yrittäjyys- ja työelämäpäivän yhteydessä keskiviikkona julkistettiin myös vuoden 2015 uusi laurealainen opiskelijayritys. Voittajaksi valittiin Your App Oy, jonka muodostavat hyvinkääläiset liiketalouden opiskelijat Jouni Lindfors, Ville Sipilä ja Ville Pakarinen. He ovat luoneet aivan uudenlaisen älypuhelinsovelluksen nimeltään Digitalonmies.

Digitalonmies on sovellus, jonka tavoitteena on helpottaa isännöitsijän ja asukkaiden välistä viestintää. Palvelun avulla voi muun muassa tehdä kuvallisia vikailmoituksia ja varata pyykki- tai saunavuoroja. Samalla myös isännöitsijä tavoittaa asukkaat helposti viestillä.

- Viime kesänä lähdimme kehittämään ideaa ja olen hämmästynyt, miten paljon oikeasti voi saada aikaan puolen vuoden aikana, totesi Your Appin Jouni Lindfors vastaanotettuaan palkinnon Hyvinkäällä keskiviikkona.
- Täälläkin moni varmasti miettii, että yrityksen perustamiseen tarvitaan hirveästi rahaa ja resursseja. Oikeasti kyse on kuitenkin oikeasta mindsetistä; tarvitaan vain halua ja tietty päämäärä, mitä kohti mennään. Meille se on ollut hyvän sovelluksen kehittäminen.

Vuoden laurealainen opiskelijayritys valittiin nyt toisen kerran. Viime vuonna palkinnon voitti modulaarista PuzzlePhone-älypuhelinta kehittävä Circular Devices Oy. Kilpailuun ovat voineet ilmoittautua kaikki vuoden 2015 aikana perustetut uudet yritykset, joissa vähintään yksi osakkaista on laurealainen opiskelija.

- Kilpailussa tarkoitus on palkita yritys, joka on ketterästi ja innovatiivisesti edennyt yritystoiminnan alkuvaiheen kehittämisessä ja asiakashankinnassa. Tämän vuoden palkittu yritys nousi ehdokkaiden joukossa omaan luokkaansa, kertoi valinnan kriteereistä Laurean opiskelijayrittäjyydestä vastaava johtaja Antti Vettenranta.

Palkinnoksi vuoden opiskelijayrittäjät saivat lahjakortin sekä mahdollisuuden osallistua veloituksetta 3 kuukauden ajan Spinno-yrityshautomon kehittämisohjelmaan. Lisäksi kilpailun kiertopalkintona voittajat saivat vuoden ajaksi käyttöönsä upean vihreän Tunturi-mopedin.

Viimeksi muokattu 17.3.2016 10:05

Palkintojenjakotilaisuudessa johtaja Antti Vettenranta sekä Your App Oy:n Ville Sipilä ja Jouni Lindfors.