USCO Hackathon tulossa 10.10. - Miltä palvelut näyttävät tulevaisuudessa?

​Kymmenes kymmenettä, kymmenestä kymmeneen, järjestetään palveluiden hackathon lahjana 100-vuotiaalle Suomelle. USCO Hackathonissa yhdistyvät idearikkaiden innokkuus, startupien ketteryys ja rohkeus, suomalaisten organisaatioiden voimat ja asiantuntijuus sekä kehittäjämielisten ja palvelumuotoilijoiden kyvyt ja menetelmäosaaminen.

Yhdessä luomme uusia palvelukonsepteja ja kehitämme vanhoja – lopputuloksena 20 palveluideaa tai -konseptia, tulevaisuuden Suomelle, vain yhdessä päivässä! Mukaan mahtuu 150 osallistujaa.

Haku auki startupeille ja business- tai palveluidean omaaville henkilöille on nyt auki. Hae mukaan 20.8 mennessä osoitteessa www.lyyti.in/uscohack ja lue lisätietoja USCO Hackathon -esitteestä (Pdf).

Muut hakijat: laittakaa päivämäärä kalenteriin, ilmoittautuminen alkaa maanantaina 21.8.

Mitä? 10.10.2017 klo 10 - 22 järjestetään Suomi 100 -juhlavuoden hengessä USCO-hankkeen organisaatioiden, startuppien ja kehittäjämielisten yhteinen palveluiden hackathon.

Miksi? Jotta voimme rajoja toimijoiden väliltä rikkoen ja digitalisaatiota kunnioittaen suunnitella ja ideoida uudenlaisia palveluita tulevaisuuden Suomelle. USCO Hackathon ei kuitenkaan ole perinteinen hackathon, jossa suunnitellaan yhdelle yritykselle uusia digitaalisia palveluita. USCO Hackathonissa on taustana 1,5 vuoden yhteistyö kahdeksan suomalaisen organisaation kanssa johtamisen, työhyvinvoinnin, asiakasymmärryksen ja palveluiden kehittämisen teemoilla, tarkastellen niitä kaikkia digitalisaation näkökulmasta. Perinteisesti hackathoneissa lähdetään liikkeelle organisaatioiden haasteista, mutta me lähdemme liikkeelle asiakkaiden elämästä. 12 tunnin työpajassa kehitettävät palvelut suunnataan kahdeksalle suomalaiselle persoonalle, jotka on luotu USCO hankkeen organisaatioiden, Kevan, Sillan, Verohallinnon, Humapin, Isännöintiverkon, Fennian, Danske Bankin ja Keskon asiakkaista.

USCO Hackathonissa ristiinpölytetään näkemyksiä, osaamista, ideoita ja pelkoja digitalisaation ympäriltä ja katsotaan tulevaisuuteen. Kaikki työskentely perustuu syvään asiakasymmärrykseen, kuten nykyaikaisessa palveluiden kehittämisessä tuleekin tehdä. Yhteiskehittämisen ja palvelumuotoilun menetelmillä luomme uusia ja kehittyviä palveluita suomalaisille - aitoon asiakasymmärrykseen perustuen ja globaalin näkökulman huomioiden.

Missä? USCO Hackathon pidetään Laurea Leppävaaran tiloissa, os. Vanha maantie 9, Espoo.

Miten? 12 tunnin ajan tiimit kehittävät palveluita suomalaisille, hyödyntäen idearikkaiden ja startuppien ideoita ja ketteryyttä, USCO-organisaatioiden asiakaspersoonia, asiantuntijoiden osaamista ja palvelumuotoilun ketteriä menetelmiä. Tuloksena syntyy uusia palveluita, palvelukonsepteja, paranneltuja palveluita, yhteistyötä – 100-vuotiaalle Suomelle.

Jokaisessa tiimissä on aina:

• 1 startup
  • 3 – 4 eri USCO-organisaatioiden asiantuntijoita
  • 2-3 mukaan hakeneita kehittäjämielisiä henkilöitä

Tiimit muodostetaan ennen hackathonin ajankohtaa.

Kenen kanssa? Mukana on startuppeja ja loistavan idean omaavia nuoria, kehittäjämielisiä ihmisiä, kuten muotoilijoita ja opiskelijoita, USCO-organisaatiot Danske Bank, Keva, Kesko, Fennia, Verohallinto, Silta, Isännöintiverkko, Humap, Laurea-ammattikorkeakoulu, Tampereen Yliopisto ja Tekes.

Danske Bank on USCO Hackathonin priimusmoottori ja pääsponsori.

Mitä seuraavaksi?

Startupit tai hyvän idean omaavat nuoret: hakekaa mukaan 15.6. alkaen ja viimeistään 19.8. osoitteessa www.lyyti.in/uscohack

Muut innokkaat osallistujat, muotoilijat, asiantuntijat ja ideanikkarit: laittakaa päivämäärä kalenteriin, ilmoittautuminen alkaa maanantaina 21.8.

Seuraile somessa #uscohack  niin pysyt perillä uusimmista uutisista sekä www.uscoproject.fi

Yhdistetään suomalaisten organisaatioiden voimat, startuppien innokkuus ja kehittäjämielisten idearikkaus. #Elänyt ja tule mukaan!

www.uscoproject.fi
USCOn projektipäällikkö Outi Kinnunen