Opiskelijat ja yrittäjät kohtasivat Yrittäjäillassa

​Yrittäjäilta on Vantaalla jo perinteeksi muodostunut vuosittainen tapahtuma, jossa kohtaavat yrittäjät ja opiskelijat. Yrityksille tapahtuma tarjosi mahdollisuuden löytää harjoittelija tai projektitiimi tekemään toimeksiantoa ja opiskelijoille puolestaan tarjolla oli toimeksiantojen lisäksi myös harjoittelupaikkoja tulevalle keväälle.

Tämän syksyn Yrittäjäilta järjestettiin Laurean Tikkurilan kampuksella keskiviikkona 22. marraskuuta.

- Tällä kerralla mukaan on ilmoittautunut parikymmentä yrittäjää ja kolmisen kymmentä opiskelijaa, kertoo tapahtuman järjestämisestä vastanneen opiskelijatiimin projektipäällikkönä toiminut Olga Kimasheva.
- Mukana on todella monenlaisia yrityksiä eri aloilta; osa on ensimmäistä kertaa mukana ja osalle opiskelijayhteistyö on jo ennestäänkin tuttua.

Yksi ensikertalaisista Vantaan Yrittäjäillassa oli sähköverkkosuunnittelua tekevän Tostek Oy:n Jouni Haimila. Haussa olisi sopiva opiskelija, joka auttaisi kehittämään yrityksen visuaalista ilmettä ja brändiä.

- Yhteistyö laurealaisten kanssa ei ole meille entuudestaan tuttua, mutta kun huomasimme tällaisen tilaisuuden olevan tulossa, niin ilmoittauduimme avoimin mielin mukaan, Haimila kertoo.
- Opiskelijayhteistyöltä toivoisimme, että saisimme tuoreita ideoita ja konkreettista apua yritysilmeen kehittämiseen. Toisaalta haluamme myös antaa opiskelijalle näkemystä ja kokemusta siitä, millaista yritysmaailmassa toimiminen on, ja mitä se vaatii.

Vantaan Yrittäjien toimitusjohtaja Esa Mänttäri on samaa mieltä opiskelijayhteistyön hyödyistä yrittäjälle:

- Yrittäjän kannalta on arvokasta saada opiskelijan tuore näkemys sekä viimeisimmät tiedot ja taidot avukseen, hän kuvailee.

Viimeksi muokattu 28.11.2017 14:14

​Yksikönjohtaja Kati Komulainen (2. oikealta) sekä opiskelija Olga Kimasheva toivottivat vieraat tervetulleiksi Yrittäjäiltaan keskiviikkona.