Laurea-ammattikorkeakoulu toteuttaa Laatukeskuksen kanssa Lean Six Sigma Green Belt -tasoiset valmennukset

Yritysten asiakastyytyväisyyden paraneminen liittyy läheisesti yrityksen tuotteiden tai palvelutason laatuun tai niiden toimitusaikaan. Laadukkaat tuotteet ja nopeat toimitusajat asiakkaille näkyvät yrityksen tuloksessa positiivisesti ja myös yrityksen henkilöstön työhyvinvoinnin paranemisena. Usein haasteena on miten "temppu tehdään". Kehittämiseen on tarjolla yksinkertaisia menetelmiä ja työkaluja ns. Lean Six Sigma (LSS) kurssien kautta. Kurssilla osallistujat yrityksistä saavat perustiedot ja taidot systemaattiseen asiakasprosessien kehittämiseen käyttämällä yrityksen prosesseista mitattua dataa. Kurssi kestää noin 10 päivää ja kurssin aikana osallistujat tekevät käytännön harjoitusprojektin yritykselle tärkeästä aiheesta.

Laurea ammattikorkeakoulu aloittaa Lean Six Sigma Green Belt-tasoiset valmennukset keväällä 2017 yhdessä Laatukeskuksen kanssa. Laurean aluepalvelujohtaja Teemu Ylikoski toivottaa osallistujat tervetuulleeksi kurssille kehittämään toimintaansa. "Mitään esitietoja ei tarvita. Kurssi on tarkoitettu esimerkiksi prosessinomistajille, kehitystehtävissä toimiville, tiiminvetäjille, laadunkehittämisestä vastaaville.", toteaa Ylikoski. Green Beltin jälkeen osallistuja voi kouluttautua lisää isojen muutos ja parannushankkeiden tekijäksi ns. BlackBelt tasolle.

Laurean TKI toiminnasta vastaava vararehtori Kyösti Väkeväinen toteaa, että tämä on merkittävä uusi avaus yhdessä Laatukeskuksen kanssa. "Tämä jatkaa Lauran strategista valintaa panostaa Uudenmaan yritysten toimintaedellytysten parantamiseen aina start-up vaiheesta yrityksen omistajanvaihdokseen asti."

Lisätietoja: Aluepalvelujohtaja Teemu Ylikoski

Viimeksi muokattu 6.9.2016 15:30