Kapyrinne ry:n ja Laurean vapaaehtoistoiminnan yhteistyoprojekti kayntiin

Käpyrinne ry:n toiminta-ajatuksena on olla ikääntyneiden ihmisten hyvän elämän, turvallisen asumisen ja osallisuuden mahdollistaja. Toimijuuden tukeminen, sosiokulttuurinen innostaminen ja vapaaehtoistyö ovat keskeiset toimintamenetelmät.

Käpyrinne ry:n toimipisteitä ovat Käpylässä Ilmattarentiellä palvelutalo Käpylän Pysäkki ja Töölössä Humalistonkadulla toimiva Palvelutalo Kantin Pysäkki. Molemmat toimipisteet tarjoavat kodin ympärivuorokautista hoivaa tarvitseville sekä toimivat alueellisina keskuksina, Iloa arkeen- pysäkkeinä, ikääntyville ihmisille tarjoamalla tukipalveluja, toimintaa ja vertaistukea.

Käpyrinteen pysäkit ovat avoimia tekemisen paikkoja, joihin ikäihmiset voivat mennä harrastamaan liikuntaryhmiin, osallistumaan päivätoimintaan, keskustelemaan mukavia, nauttimaan kulttuurista ja tapaamaan muita senioreita. Käpyrinne ry:n palvelut ovat avoinna kaikille pääkaupunkiseudun ikäihmisille.

Projektin tarkoituksena on kartoittaa Käpylän pysäkillä tämänhetkisen vapaaehtoistoiminnan tilaa sekä mallintaa se. Käpyrinteen asukkaiden ja henkilökunnan näkemykset, kokemukset ja toiveet ovat merkittävässä asemassa tässä projektissa. Lisäksi projektin tarkoituksena on ideoida vapaaehtoistoiminnan opinnollistamista opintoihin eri koulutusaloilla. Laurea-ammattikorkeakoulusta yhteistyöprojektiin osallistuu Lohjan kampukselta sairaanhoitajaopiskelijoita ja liiketalouden opiskelijoita.

Tiedotteen kirjoittivat sairaanhoitajaopiskelijat Mari Antikainen ja Sari Vesamäki.

Viimeksi muokattu 9.11.2016 12:31

​Sairaanhoitajaopiskelijat Erika Nironen, Sari Vesamäki, Heli Ahjoniemi, Mari Antikainen ja Marjo Rajaharju ja Käpyrinne ry:stä vapaaehtoistoiminnan ohjaaja Katri Äikiä (toinen vasemmalta).