20-vuotiasta Laureamkoa juhlittiin Vuosijuhlassa

​Päivämäärällä 10. joulukuuta vuonna 1996 perustettiin Laurean edeltäjän eli Espoon-Vantaan ammattikorkeakoulun opiskelijakunta, josta viisi vuotta myöhemmin tuli Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijakunta Laureamko. Samalla päivämäärällä vuonna 2016 kokoonnuttiin opiskelijakunnan perinteiseen Vuosijuhlaan juhlistamaan 20-vuotiasta Laureamkoa.

Arvokasta Vuosijuhlaa viettämään kokoontui lauantaina lähes 180 Laurea-yhteisön jäsentä. Mukana oli niin nykyisiä kuin entisiäkin opiskelijakuntatoimijoita, opiskelijoita ja alumneja sekä Laurean henkilöstön jäseniä.

Juhlapuheen Laureamkon vuosijuhlassa piti kansanedustaja Joona Räsänen. Hän muistutti kuulijoita koulutuksen merkityksestä koko Suomen kilpailukyvyn ja menestyksen kannalta:

- Koulutuksesta on leikattu lyhytnäköisesti liian pitkään. Viimeistään nyt pitäisi oivaltaa 90-luvun laman opetus, että koulutukseen, tutkimukseen ja innovaatioihin täytyy panostaa, hän painotti.
- Suomen menestys globaalissa kilpailussa on perustunut ennen kaikkea korkean osaamisen työvoimaan.

Opiskelijakunnan vuosijuhlaan kuuluvat olennaisesti myös palkitsemiset. Ansioituneiden opiskelijakunta-aktiivien lisäksi Laureamko palkitsi Vuoden laurealaisena johdon assistentti Outi Anttilan.

Lisäksi Laureamko kiitti erityisellä huomionosoituksella vararehtori Susanna Niinistö-Sivurantaa vahvasta yhteistyöstä opiskelijatoiminnan kehittämisessä Laureassa sekä viestintäjohtaja Päivi Korhosta yhteistyöstä muun muassa Laurean palvelulupauksen rakentamisessa.

Tänä vuonna Vuosijuhlassa luovutettiin ensimmäistä kertaa uusi Rehtorin Kiertopalkinto erityisen ansioituneelle opiskelijakuntatoimijalle. Ensimmäisen Rehtorin Kiertopalkinnon sai Laureamkon hallituksen puheenjohtaja Juho Kärkkäinen.

Lue lisää Laureamkon 20-vuotisesta historiasta Kehittäjä-lehden numerosta 1/2016.

Viimeksi muokattu 13.12.2016 13:58

​Kansanedustaja Joona Räsänen piti juhlapuheen Laureamkon Vuosijuhlassa lauantaina.