Siirry sisältöön

Koulutuksena tavoitteena on tukea oppimista ja osaamista sekä tarjota työkaluja liittyen verkkomyynnin kasvattamiseen.

Perustiedot

  • Kohderyhmä: Toisen asteen tutkinnon (yo, merkonomi tms.) omaaville henkilöille, jotka toimivat nyt tai haluavat tulevaisuudessa toimia verkkokaupan ja verkossa myymisen tai digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen parissa.
  • Hakuaika: 8.4.-12.5.2019
  • Ajoitus: 13.9.2019 – 31.5.2020
  • Laajuus: 60 op
  • Sijainti: Haaga-Helian Pasilan kampus, Ratapihantie 13, 00520 Helsinki
  • Hinta: maksuton

Opit käytännön työskentelyn kautta parhaiden ammattilaisten ohjauksessa digitaalisuudesta laaja-alaisesti. Koulutusmoduulit sisältävät kokonaisuuksia liittyen digitaalisiin aihealueisiin kuten strateginen muutosjohtaminen, digitaalisuus palveluliiketoiminnassa, asiakaslähtöiset kehittämismenetelmät ja verkkokaupan menestyksen kulmakivet. Lisäksi suoritat osana koulutusta HubSpot, Google Ads ja Google Analytics -sertifikaatit.

Koulutus on suunnattu jo työelämässä toimineille toisen asteen tutkinnon (yo, merkonomi tms.) omaaville henkilöille, jotka toimivat nyt tai haluavat tulevaisuudessa toimia verkkokaupan ja verkossa myymisen tai digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen parissa.

Koulutus hyväksytään osaksi tradenomin tutkintoa 

Kokonaisuus on 60 opintopisteen alemman korkeakoulututkinnon tasoinen modulaarinen yhden vuoden kestävä koulutuskokonaisuus, joka tukee laajasti niin yritysten kuin julkishallinnonkin tarvetta kehittää digitaalista liiketalousosaamista (kuten asiakkuuksien hallintaa, viestintää, asiakaspalvelua, verkkokauppaa ja myyntiä). Yksi opintopiste vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä.

Koulutuksessa suoritettuja opintopisteitä voi anoa hyväksyttäväksi esimerkiksi tradenomitutkintoon. Tradenomin opiskelupaikan saaminen avoimen väylän kautta edellyttää koulutuksen suorittamista hyvin arvosanoin.

Tutkinto-opiskelijaksi pääsystä päättävät ammattikorkeakoulujen tutkintokoulutuksen edustajat vapaana olevien tutkinto-opiskelijapaikkojen vuotuisesta määrästä riippuen.

Aikataulu

Koulutus järjestetään 13.9.2019 – 31.5.2020 ja sisältää 60 opintopisteen laajuisen kokonaisuuden, johon sisältyy muutamia lähityöskentelypäiviä (n. 1 per kk) sekä etätyönä tehtäviä harjoituksia. Suurin osa opinnoista muodostuu verkkokursseista.

Koulutus on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun, Metropolia Ammattikorkeakoulun ja Laurea-ammattikorkeakoulun yhteistoteutus. Koulutuksen koordinoinnista vastaa Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.
Lähipäivät järjestetään Haaga-Helian Pasilan kampuksella, Ratapihantie 13, 00520 Helsinki.

Koulutuksen sisältö

Koulutus muodostuu 12 moduulista, joissa käsitellään digitaalisen ympäristön strategista muutosjohtamista, digitaalisuutta palveluliiketoiminnassa, käydään läpi  asiakaslähtöisiä kehittämismenetelmiä, verkkokaupan menestyksen kulmakiviä sekä verkkomarkkinoinnin ja myynnin ratkaisuja ja työkaluja.

  • Palvelumuotoilu 5 op
  • Asiakaspalvelu ja lisämyynti verkossa 5 op
  • Asiakashankinta digitaalisissa kanavissa 5 op
  • Markkinointiviestinnän työkalut 5 op
  • Verkkokauppa 5 op
  • Growth Hacking 5 op
  • Sisältömarkkinointistrategia 5 op
  • Somen työkalut, sisällöt ja analytiikka 5 op
  • Toiminnanohjausjärjestelmät 5 op
  • Markkinoinnin automaatio 5 op
  • Markkinointitutkimus 5 op
  • Markkinoinnin analytiikka 5 op

Koulutuskokonaisuudessa on myös mahdollisuus toteuttaa myynnin ja markkinoinnin keskeisiä työkalusertifikaatteja, jotka helpottavat työllistymistä (esim. Google Ads, Google Analytics ja HubSpotin sertifikaatit).

Kouluttajat

Kurssin vetäjinä toimivat digitaalisen liiketoiminnan ja verkkokaupan kokemusta omaavat huippuohjaajat:

Jarmo Harmonen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Tiina Koskelainen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Johanna Mäkeläinen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Mikko Rekola, Woolman Oy
Pirjo Elo, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Pia Hellman, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Eva Forssen, Laurea-ammattikorkeakoulu
Kari Halme, Laurea-ammattikorkeakoulu
Annukka Jussila, Laurea-ammattikorkeakoulu
Eija Lipasti, Laurea-ammattikorkeakoulu

Hakeminen

Koulutukseen mahtuu mukaan 45 opiskelijaa. Kaikki opiskelijat kirjataan Haaga-Helian  opiskelijoiksi.

Koulutus on täysin OKM:n tukemaa, eli opiskelijalle ilmaista.
Koulutuksen suorittaminen edellyttää kannettavaa tietokonetta sekä toimivaa verkkoyhteyttä, sillä koulutus perustuu digitaalisiin sisältöihin.

Hakijat pisteytetään sekä työkokemuksen, että koulumenestyksen perusteella. Koulumenestys perustuu toisen asteen (keskiasteen) tutkintotodistuksen arvosanoihin. Toisen asteen tutkintoihin luetaan lukio, ammattikoulutus, ammatillinen aikuiskoulutus sekä kaksoistutkinnot. Koulumenestyksestä voi saada enintään 30 pistettä.

Työkokemuspisteitä laskettaessa otetaan huomioon vain 18-vuotiaana tai sen jälkeen hankittu myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun työkokemus, joka on kertynyt viimeistään 12.5.2019. Kaksi kuukautta työkokemusta tuottaa yhden pisteen. Työkokemuksesta voi saada enintään 60 pistettä.

Lue lisää hakijoiden pisteytyksestä.

Kaikille hakijoille ilmoitetaan valinnasta viimeistään 24.5.2019 sähköpostilla. Valittujen tulee ottaa opiskelupaikka sitovasti vastaan viimeistään 3.6.2019.
Ensimmäinen lähiopetuspäivä on perjantaina 13.9.2019 Haaga-Heliassa Pasilassa.

Lisätietoa koulutuksesta: Tuuli Itkonen, tuuli.itkonen(at)haaga-helia.fi