Siirry sisältöön

Koulutuksena tavoitteena on tukea oppimista ja osaamista sekä tarjota työkaluja liittyen verkkomyynnin kasvattamiseen.

Perustiedot

  • Kohderyhmä: Toisen asteen tutkinnon suorittaneet henkilöt, jotka toimivat nyt tai haluavat tulevaisuudessa toimia verkkokaupan ja verkossa myymisen tai digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen parissa.
  • Hakuaika: Hakuaika on päätynyt.
  • Ajoitus: 28.5.-26.11.2021
  • Laajuus: 30 op
  • Sijainti: Verkko-opinnot
  • Hinta: Maksuton

Myynnin ja markkinoinnin digiosaaja -koulutuksessa kehität digiosaamistasi ja opit uutta digitaalisesta markkinoinnista, asiakashankinnasta ja verkkokaupan kehittämisestä. 30 opintopisteen laajuinen koulutuskokonaisuus rakentuu kuudesta 5 opintopisteen laajuisesta osasta, jotka suoritetaan verkossa.

Koulutuksen osa-alueet:

  • Palvelumuotoilu
  • Verkkokauppa
  • Sisältömarkkinointistrategia
  • Somen työkalut, sisällöt ja analytiikka
  • Hakukonemarkkinointi ja verkon analytiikka Googlen työkaluilla
  • Markkinoinnin automaatio

Koulutuskokonaisuudessa on myös mahdollisuus toteuttaa myynnin ja markkinoinnin keskeisiä työkalusertifikaatteja, jotka helpottavat työllistymistä (esim. Google Ads, Google Analytics ja HubSpotin sertifikaatit).

Koulutuksessa on kolme yhteistä verkko-opetuspäivää, minkä lisäksi koulutukseen kuuluu etätyönä tehtäviä harjoituksia.

Koulutus on suunnattu jo työelämässä toimineille toisen asteen tutkinnon (yo, merkonomi tms.) omaaville henkilöille, jotka toimivat nyt tai haluavat tulevaisuudessa toimia verkkokaupan ja verkossa myymisen tai digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen parissa.

Lue valmistuneen Digiosaajan kokemuksista: ”Uskon siihen, että kouluttautuminen kannattaa aina”

Sisältö ja aikataulu

1. koulutuspäivä: perjantai 28.5.2021

  • Palvelumuotoilu, 5 op
    Palvelumuotoilu tarkoittaa palveluiden suunnittelua ja muotoilua asiakkaan tilanteesta käsin ja asiakaslähtöisesti. Palvelumuotoilun avulla palveluliiketoimintaa ja palveluja voidaan kehittää yhtä aikaa sekä analyyttisesti että intuitiivisesti. Tällä opintojaksolla tutustumme palvelumuotoilun taustalla olevaan ajatteluun ja siinä käytettäviin menetelmiin.
  • Verkkokauppa, 5 op
    Opintojakso perehdyttää pilvipalvelussa toimivan verkkokaupan teknisen rakentamisen osa-alueisiin ja päivittäiseen toimintaan. Opintojaksolla käytetään valmista verkkokauppa-alustademoa. Opiskelija tuntee verkkokaupan merkityksen yrityksen jakelukanavana ja liiketoiminnallisena toimintatapana. Lisäksi opiskelija tunnistaa verkkokaupan rakentamisen ja ylläpidon vaatimukset.

2. koulutuspäivä: perjantai 20.8.2021

  • Sisältömarkkinointistrategia, 5 op
    Nykyaikaisessa markkinoinnissa yritys kehittää tunnettuuttaan ja näkyvyyttään asiakkaita kiinnostavan sisällön avulla. Opintojaksolla perehdymme sisältömarkkinoinnin logiikkaan, tavoitteisiin, keinoihin ja mittareihin. Tekstisisällön tuottaminen markkinointikampanjoihin, uutiskirjeisiin, blogeihin ja nettisivustolle on opintojakson keskeinen painopiste.
  • Somen työkalut, sisällöt ja analytiikka 5 op
    Kurssilla perehdytään yrityskäyttöön tarkoitetun sosiaalisen median suunnitteluun ja toteuttamiseen. Tutustumme yrityksen somestrategiaan sekä Facebookin, LinkedInin, Instagramin ja YouTuben ylläpitotyökaluihin. Käsittelemme myös somen analytiikkaa niin kanavakohtaisesti kuin yleisiä analytiikkatyökaluja käyttämällä. Opintojakson aikana laadimme yritykselle tai yhteisölle somestrategian ja sisältösuunnitelman sekä toimivaa sisältöä.

3. koulutuspäivä: perjantai 8.10.2021

  • Hakukonemarkkinointi ja verkon analytiikka Googlen työkaluilla
    Kaiken verkkomainonnan ytimessä on toimenpiteiden seuranta ja analysointi. Tällä opintojaksolla syvennymme hakukoneiden ja verkkoanalytiikan hyödyntämiseen markkinoinnissa. Kurssilla perehdymme Google Ads- ja Google Analytics -työkaluihin käytännön harjoitusten avulla ja osana kurssia suoritat kyseisistä työkaluista sertifikaatit.
  • Markkinoinnin automaatio 5 op
    Markkinointia ohjataan yhä enemmän automaation mahdollistavien työkalujen avulla. Tällä opintojaksolla syvennymme markkinoinnin automatisoituihin prosesseihin HubSpot-ympäristössä. Kurssilla kehitetään, suunnitellaan ja toteutetaan yrityksen asiakashankinta-, myynti- ja palveluprosesseja. Opintojaksolla suoritat HubSpot Inbound -sertifikaatin sekä luot yritykselle liidien hankinnan ja konversion kehityssuunnitelman HubSpot-ympäristöön.

Kouluttajat

Koulutus on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun, Metropolia Ammattikorkeakoulun ja Laurea-ammattikorkeakoulun yhteistoteutus. Koulutuksen koordinoinnista vastaa Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.

Kurssin vetäjinä toimivat digitaalisen liiketoiminnan ja verkkokaupan kokemusta omaavat huippuohjaajat:

  • Johanna Mäkeläinen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Mari Raaska, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Annukka Jussila, Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Eija Lipasti, Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Pia Hellman, Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Antti Leino, Metropolia Ammattikorkeakoulu

Hakeminen

Hakuaika kevään 2021 koulutukseen on päättynyt. Hakulomakkeella kysytään henkilötietojesi lisäksi aiempaa koulutushistoriaasi sekä työkokemustasi.

Hakijat pisteytetään sekä työkokemuksen, että koulumenestyksen perusteella.

  • Koulumenestys perustuu toisen asteen (keskiasteen) tutkintotodistuksen arvosanoihin. Toisen asteen tutkintoihin luetaan lukio, ammattikoulutus, ammatillinen aikuiskoulutus sekä kaksoistutkinnot. Koulumenestyksestä voi saada enintään 60 pistettä.
  • Työkokemuspisteitä laskettaessa otetaan huomioon vain 18-vuotiaana tai sen jälkeen hankittu myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun työkokemus, joka on kertynyt viimeistään 11.4.2021. Kaksi kuukautta työkokemusta tuottaa yhden pisteen. Työkokemuksesta voi saada enintään 60 pistettä.

Lue lisää hakijoiden pisteytyksestä >>

Koulutukseen mahtuu mukaan 60 opiskelijaa. Kaikki opiskelijat kirjataan Haaga-Helian opiskelijoiksi

Koulutuksen suorittaminen edellyttää kannettavaa tietokonetta sekä toimivaa verkkoyhteyttä, sillä koulutus perustuu digitaalisiin sisältöihin. Osa materiaaleista on englanninkielisiä

Opiskelijavalinnoista ilmoitetaan 28.4. kaikille hakijoille ja koulutukseen valittujen opiskelijoiden on vahvistettava paikkansa sitovasti 5.5. mennessä;

Koulutus hyväksytään myös osana AMK-tutkintoa

Kokonaisuus on 30 opintopisteen alemman korkeakoulututkinnon tasoinen modulaarinen koulutuskokonaisuus, joka tukee laajasti niin yritysten kuin julkishallinnonkin tarvetta kehittää digitaalista liiketalousosaamista (kuten asiakkuuksien hallintaa, viestintää, asiakaspalvelua, verkkokauppaa ja myyntiä). Yksi opintopiste vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä.

Koulutuksessa suoritettuja opintopisteitä voi anoa hyväksyttäväksi esimerkiksi tradenomitutkintoon.

Lisätietoa koulutuksesta: Tuuli Itkonen, tuuli.itkonen(at)haaga-helia.fi

Kiinnostuitko koulutuksesta? Jätä yhteystietosi

Hakuaika kevään 2021 koulutukseen on päättynyt. Jos kiinnostuit koulutuksesta ja haluat muistutuksen hakuajan alkaessa, niin jätä sähköpostiosoitteesi alle. Lähetämme sinulle lisätietoja, kun koulutuksen seuraava hakuaika on selvillä.

Minulle saa lähettää sähköpostitse lisätietoa Myynnin ja markkinoinnin digiosaaja-koulutuksesta.