Siirry sisältöön

Koulutuksen hakuaika 23.5.-23.10.2022. Koulutus alkaa 4.11.2022.

Perustiedot

  • Kohderyhmä: Henkilöille, jotka toimivat verkkokaupan ja verkossa myymisen tai digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen parissa
  • Hakuaika: 23.5.–23.10.2022
  • Ajoitus: 4.11.2022–9.6.2023
  • Laajuus: 30 op
  • Sijainti: 12 verkkotyöskentelypäivää sekä etätyönä tehtäviä harjoituksia
  • Hinta: 980€

Kou­lu­tuk­sen sisältö

Koulutuksessa opit käytännön työskentelyn kautta parhaiden ammattilaisten ohjauksessa digitaalisuudesta laaja-alaisesti. Koulutus antaa valmiuksia digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen etenkin myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta. Koulutuksen käytyäsi hallitset digitaalisen myynnin ja markkinoinnin kokonaisuuden ja osaat hyödyntää siinä tarvittavia työkaluja.

Koulutuksen aihealueisiin sisältyy:

  • strateginen muutosjohtaminen
  • digitaalisuus palveluliiketoiminnassa
  • myynti ja markkinointi digitaalisissa kanavissa
  • asiakaslähtöiset kehittämismenetelmät
  • verkkokaupan menestystekijät
  • mm. HubSpot, GoogleAds ja Google Analytics -työkalujen käyttö.

Koulutuksen sisältö

Koulutus on 30 opintopisteen laajuinen kokonaisuus, johon sisältyy 12 verkkotyöskentelypäivää sekä etätyönä tehtäviä harjoituksia.

Verkko-opetus järjestetään perjantaisin klo 9.00 - 16.00 välisenä aikana Teamsin välityksellä.

Koulutus päättyy 9.6.2023.

Koulutusmoduulit

  • Stra­te­gi­nen muu­tos­joh­ta­mi­nen, 5op 

    Vetäjä: Eija Lipasti, Laurea

    Verkko-opetuspäivät: 30.9. ja 28.10.2022

    Moduulin jälkeen opiskelija osaa:

    • analysoida digitaalisen ajan muutostarpeet asiakkaan kokemuksesta ja organisaation sisäisistä prosesseista käsin
    • kuvata teknologian tarjoamat mahdollisuudet palveluliiketoiminnalle ja uusille innovatiivisille liiketoimintamalleille
    • luoda muutokseen valmistavan suunnitelman

  • Asia­kas­han­kin­ta di­gi­ka­na­vis­sa, 5op 

    Vetäjät: Eija Lipasti, Laurea ja Antti Leino, Metropolia

    Verkko-opetuspäivät: 4.11. ja 25.11.2022

    Moduulin jälkeen opiskelija osaa:

    • kehittää, suunnitella ja toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
    • suunnitella ja toteuttaa hakukoneoptimointia ja -markkinointia
    • käyttää Google Ads -työkalua
    • suunnitella Google Ads -työkalun hyödyntämisen organisaatiossa

  • Verk­ko­kau­pan me­nes­tyk­sen kulmakivet, 5op 

    Vetäjät: Jussi Mertanen, Haaga-Helia ja Miika Malinen, Woolman Oy

    Verkko-opetuspäivät: 9.12.2022 ja 13.1.2023

    Moduulin jälkeen opiskelija osaa:

    • ideoida verkkokaupan tuotestrategian
    • toteuttaa konkreettisesti oman verkkokaupan helppokäyttöisellä teknologialla (esim. Shopify)
  • Myynnin ja mark­ki­noin­nin automaatio, 5op 

    Vetäjä: Pia Hellman, Metropolia

    Verkko-opetuspäivät: 27.1. ja 17.2.2023

    Moduulin jälkeen opiskelija osaa:

    • kehittää, suunnitella ja toteuttaa yrityksen digitaalisia myynti- ja asiakaspalveluprosesseja
    • suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin automaatiota asiakashankinnassa
    • käyttää Hubspot Sales and Marketing Enterprise -työkalua
  • Asia­kas­ko­ke­muk­sen ke­hit­tä­mi­nen, 5op 

    Vetäjä: Jarmo Sarkkinen, Haaga-Helia

    Verkko-opetuspäivät: 3.3. ja 24.3.2023

    Moduulin jälkeen opiskelija osaa:

    • parantaa kaikkikanavaista asiakaskokemusta asiakaslähtöisiä menetelmiä soveltaen
    • ideoida ja konseptoida palveluratkaisuja tunnistetun liiketoimintaongelman pohjalta painottaen asiakkaan tavoittamista ja ostamisen helpottamista

  • Mittaus ja seuranta di­gi­taa­li­si­ssa kanavissa, 5op 

    Vetäjä: Antti Leino, Metropolia

    Verkko-opetuspäivät: 14.4. ja 5.5.2023

    Moduulin jälkeen opiskelija osaa:

    • suunnitella ja hyödyntää analytiikkaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
    • valita tarkoitukseen sopivan analytiikkatyökalun ja -järjestelmän
    • käyttää Google Analytics,  Google Tag Manager ja Google Search Console -työkaluja
    • suunnitella Google Analytics -työkalun käytön organisaatiossa

Hakeminen koulutukseen

  • Hakuaika on 23.5.-23.10.2022. Ilmoitamme koulutuksen toteutumisesta viimeistään 24.10. tai heti kun ryhmä on täynnä.
  • Ilmoittautuminen koulutukseen, klikkaa linkkiä: Ilmoittautumislomake
  • Liitä mukaan kopio korkeakoulututkintosi todistuksesta
  • Hakijoille ilmoitetaan opiskelijavalinnoista viim. 26.10.2022.
  • Koulutusmaksu on 980€* ja se laskutetaan yhdessä erässä paikan vastaanottamisen jälkeen.

*Ammattikorkeakoulun erikoistumiskoulutus on arvonlisäverosta vapautettua toimintaa.

Koulutukseen voivat hakea ne, joilla on soveltuva korkeakoulututkinto. Soveltuvaksi korkeakoulututkinnoksi luetaan kotimainen tai ulkolainen alempi tai korkeampi korkeakoulututkinto esimerkiksi liiketalouden tai viestinnän  alalta. Koulutus toteutetaan suomeksi, mutta suuri osa materiaalista on englanninkielistä.

Hakukelpoiset hakijat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Koulutus toteutetaan, mikäli ilmoittautuneita on tarvittava määrä. Koulutukseen mahtuu mukaan enintään 60 osallistujaa (osallistujat jaetaan Haaga-Helian, Laurean ja Metropolian kesken, 20 opiskelijaa/amk). Koulutus tapahtuu kaikille samassa ryhmässä, samanaikaisesti ja on saman sisältöinen riippumatta siitä, mihin ammattikorkeakouluun opiskelupaikka on myönnetty.

Kouluttajat

Kurssin vetäjinä toimivat digitaalisen liiketoiminnan ja verkkokaupan kokemusta omaavat huippuohjaajat:

Jarmo Sarkkinen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Jussi Mertanen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Eija Lipasti, Laurea-ammattikorkeakoulu

Pia Hellman, Metropolia Ammattikorkeakoulu

Antti Leino, Metropolia Ammattikorkeakoulu

Miika Malinen, Woolman Oy

Yrityksille ja yritysten työntekijöille suunnattu koulutus on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun, Metropolia Ammattikorkeakoulun ja Laurea-ammattikorkeakoulun yhteistoteutus.

Tietoa koulutuksesta

Koulutus sopii sinulle, jos haluat syventää laaja-alaisesti digitaalista markkinoinnin ja myynnin osaamistasi. Edellytyksenä on, että sinulla on soveltuva korkeakoulututkinto ja olet toiminut työelämässä. Toimit vaativissa asiantuntija- tai esimiestehtävissä ja/tai haluat kehittyä korkean tason osaajaksi seuraavilla osa-alueilla:

  • myynti ja markkinointi verkossa
  • digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen
  • verkkokaupan kehittäminen

Lisätietoja: