Siirry sisältöön

Verkko-opintoina järjestettävä erikoistumiskoulutus toteutetaan Haaga-Helian, Laurean ja Metropolian yhteistyönä ja se on opetus- ja kulttuuriministeriön tukemaa.

Perustiedot

  • Kohderyhmä: Henkilöille, jotka toimivat verkkokaupan ja verkossa myymisen tai digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen parissa
  • Hakuaika: 11.-29.1.2021
  • Ajoitus: 12.3.-25.11.2021
  • Laajuus: 30 op
  • Sijainti: Online
  • Hinta: 980€ (alv 0%)

Kou­lu­tuk­sen sisältö

Koulutuksessa opit käytännön työskentelyn kautta parhaiden ammattilaisten ohjauksessa digitaalisuudesta laaja-alaisesti. Koulutus antaa valmiuksia digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen etenkin myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta. Koulutuksen käytyäsi hallitset digitaalisen myynnin ja markkinoinnin kokonaisuuden ja osaat hyödyntää siinä tarvittavia työkaluja.

Koulutus on 30 opintopisteen laajuinen ja opinnot voi anoa hyväksiluettavaksi YAMK-opintoihin Haaga-Heliassa, Laureassa tai Metropoliassa.

Koulutus koostuu kuudesta viiden opintopisteen laajuisesta osasta.

Koulutuksen osat

  • Stra­te­gi­nen muu­tos­joh­ta­mi­nen 

    Ajankohta: Verkko-opetuspäivät 12.3. ja 26.3.
    Vetäjä: Eija Lipasti, Laurea

    Opit analysoimaan digitaalisen ajan muutostarpeet asiakkaan kokemuksesta ja organisaation sisäisistä prosesseista käsin ja luomaan muutokseen valmistavan suunnitelman. Opit myös kuvaamaan teknologian tarjoamat mahdollisuudet palveluliiketoiminnalle ja uusille innovatiivisille liiketoimintamalleille.

  • Asia­kas­han­kin­ta di­gi­ka­na­vis­sa 

    Ajankohta: Verkko-opetuspäivät 16.4. ja 7.5.
    Vetäjät: Eija Lipasti, Laurea ja Antti Leino, Metropolia

    Opit kehittämään, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa hakukoneoptimoinnin ja hakukonemarkkinoinnin keinoin.  Opit myös käyttämään Google Ads -työkalua sekä suunnittelemaan Ads-työkalun höydyntämistä organisaatiossa.

  • Myynnin ja mark­ki­noin­nin automaatio 

    Ajankohta: Verkko-opetuspäivät 21.5. ja 18.6.
    Vetäjä: Pia Hellman, Metropolia

    Opit käyttämään markkinoinnin automaatiota asiakashankinnassa sekä kehittämään, suunnitelemaan ja toteuttamaan yrityksen digitaalisia myynti- ja asiakaspalveluprosesseja. Opit myös käyttämään Hubspot Sales and Marketing Enterprise -työkalua.

  • Asia­kas­ko­ke­muk­sen ke­hit­tä­mi­nen 

    Opit parantaa kaikkikanavaista asiakaskokemusta asiakaslähtöisiä menetelmiä soveltaen sekä ideoimaan ja konseptoimaan palveluratkaisuja tunnistetun liiketoimintaongelman pohjalta painottaen asiakkaan tavoittamista ja ostamisen helpottamista.

  • Mittaus ja seuranta di­gi­taa­li­si­ssa kanavissa 

    Ajankohta: Verkko-opetuspäivät 17.9. ja 1.10.
    Vetäjä: Antti Leino, Metropolia

    Opit analytiikan suunnittelusta ja hyödyntämisestä digitaalisissa markkinointikanavissa tarkoitukseen sopivilla analytiikkatyökaluilla ja -järjestelmillä. Opintojen aikana opit käyttämään Google Analytics-työkalua sekä suunnittelemaan Google Analytics -työkalun käytön organisaatiossa.

  • Verk­ko­kau­pan me­nes­tyk­sen kulmakivet 

    Ajankohta: Verkko-opetuspäivät 15.10. ja 5.11.
    Vetäjät: Miikka Malinen, Woolman Oy ja N.N., Haaga-Helia

    Opit ideoimaan verkkokaupan tuotestrategian sekä toteuttamaan
    konkreettisesti oman verkkokaupan helppokäyttöisellä teknologialla kuten Shopifylla.

Kenelle

Koulutus sopii sinulle, jos haluat syventää laaja-alaisesti digitaalista markkinoinnin ja myynnin osaamistasi. Edellytyksenä on, että sinulla on soveltuva korkeakoulututkinto ja olet toiminut työelämässä.

Toimit vaativissa asiantuntija- tai esimiestehtävissä ja/tai haluat kehittyä korkean tason osaajaksi seuraavilla osa-alueilla:

  • myynti ja markkinointi verkossa
  • digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen
  • verkkokaupan kehittäminen

Koulutuksessa opit käyttämään konkreettisesti myynnin ja markkinoinnin työkaluja, kuten Google Ads, Google Analytics sekä Hubspot Sales and Marketing Enterprise.

Aikataulu

Koulutus on 30 opintopisteen laajuinen kokonaisuus, johon sisältyy 12 verkkotyöskentelypäivää sekä etätyönä tehtäviä harjoituksia.

Verkko-opetus järjestetään perjantaisin klo 9.00 - 16.00 välisenä aikana Zoomin välityksellä:

  • 12.3. ja 26.3.     Strateginen muutosjohtaminen
  • 6.4. ja 7.5.     Asiakashankinta digikanavissa
  • 21.5. ja 18.6.     Myynnin ja markkinoinnin automaatio
  • 20.8. ja 10.9.     Asiakaskokemuksen kehittäminen
  • 17.9. ja 1.10.     Mittaus ja seuranta digitaalisisa kanavissa
  • 15.10. ja 5.11.     Verkkokaupan menestyksen kulmakivet

Kouluttajat

Kurssin vetäjinä toimivat digitaalisen liiketoiminnan ja verkkokaupan kokemusta omaavat huippuohjaajat:

  • Jarmo Sarkkinen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Pia Hellman, Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Pirjo Elo, Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Miika Malinen, Woolman Oy
  • Eija Lipasti, Laurea-ammattikorkeakoulu

Hinta ja ilmoittautuminen

Koulutuksen hinta on 980 € (alv 0 %). Koulutusmaksu maksetaan yhdessä erässä opiskelupaikan vastaanottamisen jälkeen.

Koulutukseen voivat hakea ne, joilla on soveltuva alempi tai ylempi korkeakoulututkinto. Koulutus toteutetaan suomeksi, mutta suuri osa materiaalista on englanninkielistä.

Hakuaika koulutukseen on 11.-29.11.2021.

Hakukelpoiset hakijat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Valinta tehdään hakuajan päättymisen jälkeen, viimeistään 5.2.2021. Kaikille hakijoille ilmoitetaan valinnasta sähköpostilla. Valittujen tulee ottaa opiskelupaikka sitovasti vastaan viimeistään 12.2.2021.

Koulutukseen mahtuu mukaan yhteensä 60 opiskelijaa (20 opiskelijaa/ amk). Koulutus on saman sisältöinen riippumatta siitä, mihin ammattikorkeakouluun opiskelupaikka on myönnetty.

Maksut

Koulutusmaksu on 980 euroa (alv 0 %) ja se laskutetaan yhdessä erässä paikan vastaanottamisen jälkeen. Maksua ei palauteta, vaikka opinnot jäisivät kesken.

Mikäli työnantajasi tai joku muu taho maksaa koulutuksen, ilmoita maksajan laskutusosoite ja y-tunnus sekä mahdollinen viite viimeistään 12.2.2021 sähköpostitse osoitteeseen teija.uino@laurea.fi. Muutoin lasku lähtee ilmoittamaasi kotiosoitteeseen.

Opiskelupaikan vahvistamisen jälkeen ilmoittautumista ei voi enää perua.  

Lisätietoja: