Digitekijä Fast Track -erikoistumiskoulutus
Digitekijä Fast Track -erikoistumiskoulutuksessa tulet digitaalisen liiketoiminnan ja verkkokaupan huipuksi joustavasti työn ohessa.
Seuraavan koulutuksen ajankohta ei ole vielä tiedossa.
Perustiedot
- Kohderyhmä: Henkilöille, jotka toimivat verkkokaupan ja verkossa myymisen tai digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen parissa
- Hakuaika: 23.5.–23.10.2022
- Ajoitus: 4.11.2022–9.6.2023
- Laajuus: 30 op
- Sijainti: 12 verkkotyöskentelypäivää sekä etätyönä tehtäviä harjoituksia
- Hinta: 980€
Koulutuksen sisältö
Koulutuksessa opit käytännön työskentelyn kautta parhaiden ammattilaisten ohjauksessa digitaalisuudesta laaja-alaisesti. Koulutus antaa valmiuksia digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen etenkin myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta. Koulutuksen käytyäsi hallitset digitaalisen myynnin ja markkinoinnin kokonaisuuden ja osaat hyödyntää siinä tarvittavia työkaluja.
Koulutuksen aihealueisiin sisältyy:
- strateginen muutosjohtaminen
- digitaalisuus palveluliiketoiminnassa
- myynti ja markkinointi digitaalisissa kanavissa
- asiakaslähtöiset kehittämismenetelmät
- verkkokaupan menestystekijät
- mm. HubSpot, GoogleAds ja Google Analytics -työkalujen käyttö.
Koulutuksen sisältö
Koulutus on 30 opintopisteen laajuinen kokonaisuus, johon sisältyy 12 verkkotyöskentelypäivää sekä etätyönä tehtäviä harjoituksia.
Verkko-opetus järjestetään perjantaisin klo 9.00 - 16.00 välisenä aikana Teamsin välityksellä.
Koulutus päättyy 9.6.2023.
Koulutusmoduulit
-
Strateginen muutosjohtaminen, 5op
Vetäjä: Eija Lipasti, Laurea
Verkko-opetuspäivät: 4.11. ja 25.11.2022
Moduulin jälkeen opiskelija osaa:
- analysoida digitaalisen ajan muutostarpeet asiakkaan kokemuksesta ja organisaation sisäisistä prosesseista käsin
- kuvata teknologian tarjoamat mahdollisuudet palveluliiketoiminnalle ja uusille innovatiivisille liiketoimintamalleille
- luoda muutokseen valmistavan suunnitelman
-
Asiakashankinta digikanavissa, 5op
Vetäjät: Eija Lipasti, Laurea ja Antti Leino, Metropolia
Verkko-opetuspäivät: 9.12.2022 ja 13.1.2023
Moduulin jälkeen opiskelija osaa:- kehittää, suunnitella ja toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
- suunnitella ja toteuttaa hakukoneoptimointia ja -markkinointia
- käyttää Google Ads -työkalua
- suunnitella Google Ads -työkalun hyödyntämisen organisaatiossa
-
Verkkokaupan menestyksen kulmakivet, 5op
Vetäjät: Eija Lipasti, Laurea ja Miika Malinen, Woolman Oy
Verkko-opetuspäivät: 27.1. ja 17.2.2023
Moduulin jälkeen opiskelija osaa:- ideoida verkkokaupan tuotestrategian
- toteuttaa konkreettisesti oman verkkokaupan helppokäyttöisellä teknologialla (esim. Shopify)
-
Myynnin ja markkinoinnin automaatio, 5op
Vetäjä: Pia Hellman, Metropolia
Verkko-opetuspäivät: 3.3. ja 24.3.2023
Moduulin jälkeen opiskelija osaa:
- kehittää, suunnitella ja toteuttaa yrityksen digitaalisia myynti- ja asiakaspalveluprosesseja
- suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin automaatiota asiakashankinnassa
- käyttää Hubspot Sales and Marketing Enterprise -työkalua
-
Asiakaskokemuksen kehittäminen, 5op
Vetäjä: Jarmo Sarkkinen, Haaga-Helia
Verkko-opetuspäivät: 14.4. ja 5.5.2023
Moduulin jälkeen opiskelija osaa:
- parantaa kaikkikanavaista asiakaskokemusta asiakaslähtöisiä menetelmiä soveltaen
- ideoida ja konseptoida palveluratkaisuja tunnistetun liiketoimintaongelman pohjalta painottaen asiakkaan tavoittamista ja ostamisen helpottamista
-
Mittaus ja seuranta digitaalisissa kanavissa, 5op
Vetäjä: Antti Leino, Metropolia
Verkko-opetuspäivät: 19.5. ja 9.6.2023
Moduulin jälkeen opiskelija osaa:- suunnitella ja hyödyntää analytiikkaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
- valita tarkoitukseen sopivan analytiikkatyökalun ja -järjestelmän
- käyttää Google Analytics, Google Tag Manager ja Google Search Console -työkaluja
- suunnitella Google Analytics -työkalun käytön organisaatiossa
Hakeminen koulutukseen
- Hakuaika on 23.5.-23.10.2022. Ilmoitamme koulutuksen toteutumisesta viimeistään 24.10. tai heti kun ryhmä on täynnä.
- Ilmoittautuminen koulutukseen, klikkaa linkkiä: Ilmoittautumislomake
- Liitä mukaan kopio korkeakoulututkintosi todistuksesta
- Hakijoille ilmoitetaan opiskelijavalinnoista viim. 26.10.2022.
- Koulutusmaksu on 980€* ja se laskutetaan yhdessä erässä paikan vastaanottamisen jälkeen.
*Ammattikorkeakoulun erikoistumiskoulutus on arvonlisäverosta vapautettua toimintaa.
Koulutukseen voivat hakea ne, joilla on soveltuva korkeakoulututkinto. Soveltuvaksi korkeakoulututkinnoksi luetaan kotimainen tai ulkolainen alempi tai korkeampi korkeakoulututkinto esimerkiksi liiketalouden tai viestinnän alalta. Koulutus toteutetaan suomeksi, mutta suuri osa materiaalista on englanninkielistä.
Hakukelpoiset hakijat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä.
Koulutus toteutetaan, mikäli ilmoittautuneita on tarvittava määrä. Koulutukseen mahtuu mukaan enintään 60 osallistujaa (Laurean ja Metropolian kesken). Koulutus tapahtuu kaikille samassa ryhmässä, samanaikaisesti ja on saman sisältöinen riippumatta siitä, mihin ammattikorkeakouluun opiskelupaikka on myönnetty.
Kouluttajat
Kurssin vetäjinä toimivat digitaalisen liiketoiminnan ja verkkokaupan kokemusta omaavat huippuohjaajat:
Eija Lipasti, Laurea-ammattikorkeakoulu
Pia Hellman, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Antti Leino, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Miika Malinen, Woolman Oy
Yrityksille ja yritysten työntekijöille suunnattu koulutus on Metropolia Ammattikorkeakoulun ja Laurea-ammattikorkeakoulun yhteistoteutus.
Tietoa koulutuksesta
Koulutus sopii sinulle, jos haluat syventää laaja-alaisesti digitaalista markkinoinnin ja myynnin osaamistasi. Edellytyksenä on, että sinulla on soveltuva korkeakoulututkinto ja olet toiminut työelämässä. Toimit vaativissa asiantuntija- tai esimiestehtävissä ja/tai haluat kehittyä korkean tason osaajaksi seuraavilla osa-alueilla:
- myynti ja markkinointi verkossa
- digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen
- verkkokaupan kehittäminen
Lisätietoja:
- Eija Lipasti
- Lehtori
- Eija.Lipasti@laurea.fi
- Puh (09) 8868 7631