Siirry sisältöön

Kurssi on MOOC -tyyppinen eli ''Massive Open Online Course'' verkkopohjainen opinto. Opinnot voit suorittaa itsenäisesti oman aikataulusi mukaan verkko-oppimisalustalla.

Perustiedot

  • Kohderyhmä: Sosiaali- ja terveydenhuollon lainsäädännöstä kiinnostuneet
  • Hakuaika: 24.5.-30.11.2023
  • Ajoitus: 1.6.-31.12.2023
  • Laajuus: 1 op
  • Sijainti: Verkkokurssi DigiCampus-oppimisympäristössä
  • Hinta: Ilmainen (0€)

Kurssin sisältö

Kurssilla tutustutaan sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän, erilaisiin sähköisiin palveluympäristöihin ja välineisiin sekä perehdytään sosiaali- ja terveydenhuollon toimijoiden eri rooleihin. Opit myös tunnistamaan sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan lainsäädännön.

Aikataulu

  • Kurssin opiskeluaika on 1.6.-31.12.2023.
  • Kurssi opiskellaan itsenäisesti oman aikataulun mukaan.
  • Kurssin opiskelua varten tarvitset tietokoneen.
  • Kurssilla ei ole aikataulutettua opetusta.

Tavoitteet

Kurssilla opit

  • tunnistamaan sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan lainsäädännön
  • tunnistamaan ammattiryhmän roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa

Toteutustapa

  • Kurssi opiskellaan verkossa Digicampus-oppimisympäristössä.
  • Saat opinnon aloitusohjeet hyväksytyn ilmoittautumisen jälkeen.

Työmäärä

Kurssi on laajuudeltaan yhden (1) opintopisteen, joka on 27 tuntia opiskelijan työtä.

Oppimateriaali ja suositeltu kirjallisuus

Kurssi oppimateriaali ja kirjallisuus ovat DigiCampus-oppimisympäristössä.

Arviointiasteikko

Kurssi arvioidaan asteikolla hyväksytty tai hylätty.

Opinnon suoritus sisältää videon katsomisen ja siihen liittyvän pohdintatehtävän sekä tutustumisen neljään keskeiseen sosiaali- ja terveydenhuollon lakiin ja niihin liittyviin monivalintatehtäviin.

Läpipääsyyn vaadittavat pisteet:

  • Laki potilaan asemasta ja oikeuksista 785/1992 8/10 pistettä
  • Terveydenhuoltolaki 2010/1326 6/8 pistettä
  • Sosiaalihuoltolaki 1301/2014 8/10 pistettä
  • Laki sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista 812/2000 13/18 pistettä

Lisätietoja: