Siirry sisältöön

Opinto on täynnä. Peruutuspaikoista ilmoitamme suoraan hakulomakkeelle.

Perustiedot

  • Kohderyhmä: Markkinoinnista kiinnostuneet
  • Hakuaika: 9.12.2020-4.1.2021
  • Ajoitus: 18.1.2021 - 20.4.2021
  • Laajuus: 10 op
  • Sijainti: Verkko ja Lohjan kampus
  • Hinta: 150 €

Opintojakson osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

  • käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
  • määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
  • soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja
  • hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
  • toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
  • tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä

Toteutus

  • Opintojakso suoritetaan lähi- ja verkkototeutuksen yhdistelmänä. Opintojaksolla on sekä ryhmätehtäviä että yksilötehtäviä. Opintojaksolla käytetään Canvas oppimisympäristöä.
  • Pääasialliset teemat ovat markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet, asiakaskokemus sekä näihin liittyvä havainnointi- ja analysointitehtävä. Toteutuksella on vierailijaluento.
  • Viestintä opintojakson aikana toteutetaan Canvasin keskustelualueella ja tarvittaessa sähköpostilla.

Aikataulu

  • Opintojakson lähi- ja verkkotapaamiset sekä tehtävien palautuspäivät on määritelty opintojakson ajoitus -osuudessa. Tarkemmat ohjeet löytyvät Canvasin työtilasta. Suositeltava tarkennettu aikataulutus työskentelylle käydään läpi ensimmäisellä opetuskerralla.
  • Canvas-työtila aukeaa viimeistään 17.1.2021.

  • 18.01.2021 14.15 - 15.45
  • 08.02.2021 12.30 - 14.00
  • 15.02.2021 12.30 - 15.00
  • 22.02.2021 09.00 - 11.30
  • 08.03.2021 09.00 - 11.30
  • 15.03.2021 09.00 - 11.30
  • 12.04.2021 09.00 - 15.00

Kirjallisuus ja materiaalit

Opintojaksolla hyödynnetään seuraavia kirjoja:

  • Yrityksen asiakasmarkkinointi. Bergström & Leppänen. 2015
  • Komulainen: Menesty digimarkkinoinnilla 2018
  • Aminoff, J. & Rubanovitsch M.2015 Ostovallankumous
  • Marko Filenius, Digitaalinen asiakaskokemus: menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa
  • Kotler: Marketing 4.0 moving from traditional to digital 2016

Arviointi

Opintojakson arvioinnin painotukset ovat seuraavat

  • Markkinoinnin ja myynnin perusteet moduuli muodostaa 30%
  • Asiakaskokemus 20%
  • Soveltava analyysitehtävä 50% kokonaisarvosanasta.

Koko opintojakson suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien tekemistä. Tehtävät arvioidaan asteikolla 0-5 tai hyväksytty/hylätty.

Lisätietoja: