Markkinoinnin perusteet
Tällä opinnolla tutustutaan markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteisiin sekä asiakaskokemuksen luomiseen.
Opinto on täynnä. Peruutuspaikoista ilmoitamme suoraan hakulomakkeelle.
Perustiedot
- Kohderyhmä: Markkinoinnista kiinnostuneet
- Hakuaika: 9.12.2020-4.1.2021
- Ajoitus: 18.1.2021 - 20.4.2021
- Laajuus: 10 op
- Sijainti: Verkko ja Lohjan kampus
- Hinta: 150 €
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
Toteutus
- Opintojakso suoritetaan lähi- ja verkkototeutuksen yhdistelmänä. Opintojaksolla on sekä ryhmätehtäviä että yksilötehtäviä. Opintojaksolla käytetään Canvas oppimisympäristöä.
- Pääasialliset teemat ovat markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet, asiakaskokemus sekä näihin liittyvä havainnointi- ja analysointitehtävä. Toteutuksella on vierailijaluento.
- Viestintä opintojakson aikana toteutetaan Canvasin keskustelualueella ja tarvittaessa sähköpostilla.
Aikataulu
- Opintojakson lähi- ja verkkotapaamiset sekä tehtävien palautuspäivät on määritelty opintojakson ajoitus -osuudessa. Tarkemmat ohjeet löytyvät Canvasin työtilasta. Suositeltava tarkennettu aikataulutus työskentelylle käydään läpi ensimmäisellä opetuskerralla.
- Canvas-työtila aukeaa viimeistään 17.1.2021.
- 18.01.2021 14.15 - 15.45
- 08.02.2021 12.30 - 14.00
- 15.02.2021 12.30 - 15.00
- 22.02.2021 09.00 - 11.30
- 08.03.2021 09.00 - 11.30
- 15.03.2021 09.00 - 11.30
- 12.04.2021 09.00 - 15.00
Kirjallisuus ja materiaalit
Opintojaksolla hyödynnetään seuraavia kirjoja:
- Yrityksen asiakasmarkkinointi. Bergström & Leppänen. 2015
- Komulainen: Menesty digimarkkinoinnilla 2018
- Aminoff, J. & Rubanovitsch M.2015 Ostovallankumous
- Marko Filenius, Digitaalinen asiakaskokemus: menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa
- Kotler: Marketing 4.0 moving from traditional to digital 2016
Arviointi
Opintojakson arvioinnin painotukset ovat seuraavat
- Markkinoinnin ja myynnin perusteet moduuli muodostaa 30%
- Asiakaskokemus 20%
- Soveltava analyysitehtävä 50% kokonaisarvosanasta.
Koko opintojakson suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien tekemistä. Tehtävät arvioidaan asteikolla 0-5 tai hyväksytty/hylätty.
Lisätietoja:
- Oskari Vesterinen
- Lehtori
- Oskari.Vesterinen@laurea.fi
- Puh 044-2934426