Projektiyhteistyöllä ideoita markkinointiin — Kauppakeskus Willa

Kauppakeskus Willa on Hyvinkään keskustassa vuonna 2012 avattu kauppakeskus, jossa palvelee noin 100 liikettä ja kaksi hypermarkettia. Mia Jantunen työskentelee kauppakeskuksen markkinointipäällikkönä ja hänen työnkuva on hyvin monipuolinen. Hänen vastuulleen kuuluu muun muassa ulkoinen markkinointi, tapahtumien järjestäminen, sisäinen viestintä, myynnin ja kävijämäärien raportointi omistajille sekä erilaiset kauppa­keskuksen kehitys­toimenpiteet.

Mia Jantunen

Olemme tehneet yhteistyötä Laurean opiskelijaprojekteissa kauppakeskuksen alkuvuosista alkaen ja arvokkaan tutkimustyön myötä yhteistyötä on mielellään jatkettu vuosittain. Olemme toteuttaneet yhteistyössä esimerkiksi erilaisia asiakaskyselyitä, sekä tavallisina kauppaviikkoina että hintakampanja-aikoina. Laurea on toteuttanut myös muun muassa Willan jatkuviin tapahtumiin liittyviä ennakkotutkimuksia, joiden pohjalta olemme aloittaneet kokonaan uuden tapahtumakonseptin, Seniorikävelyt, kauppakeskuksessa.

Itselläni on kokemusta vasta yhdestä projektista, mutta kovasti odotan mitä tulevaisuus opiskelijoiden kanssa tuo tullessaan. Tavoitteena on jatkaa yhteistyötä säännöllisesti ja tehdä yhteisprojekteja aina keväisin ja syksyisin. Mitä yhteistyön toimivuuteen tulee, on työskentely ollut mutkatonta ja sovitut tavat toimia sekä aikataulut ovat pitäneet hyvin. Saamme tutkimusten kautta erinomaista tietoa ja konkreettisia kehitysideoita mm. markkinoinnin kehitystyön tueksi.

Kauppakeskuksessa toimii runsaasti yrittäjiä ja uskon, että menestyksekkäällä projektiyhteistyöllä on positiivinen vaikutus työnsaantimahdollisuuksiin esimerkiksi kauppakeskuksen liikkeissä.

Markkinointipäällikkö Mia Jantusta
haastatteli  Oskar Laukkanen

Liiketalouden koulutus

Hae koulutukseen

Oletko kiinnostunut myynnistä, johtamisesta, henkilöstöasioista, talousasioista ja talouden ilmiöistä? Hae opiskelemaan liiketaloutta!

Lue lisää liiketalouden koulutuksesta