Zet-hanke käynnistynyt

Minkälaista hyötypeliä nuoret haluaisivat pelata? Entä miten peliä voisi hyödyntää osana nuorten palveluita? Muun muassa näihin kysymyksiin etsitään vastauksia Zet-hankkeessa, joka käynnistyi elokuun alussa Lohjan kampuksella.

Hankkeessa kehitetään yhdessä nuorten kanssa hyödyllistä mobiilipeliä talven ja kevään 2015-2016 aikana. Syksyllä 2016 on vuorossa valmiin pelin pilotointi Länsi-Uudellamaalla. Pelin teknisestä toteutuksesta vastaa Laurean hankekumppani Meanfish Oy.

Pelikehitys polkaistiin käyntiin viime viikonloppuna järjestetyssä GameJamissa Lohjalla, jossa lauantain aikana luotiin yli 200 peli-ideaa! Ideoiden pohjalta lähdettiin sunnuntaina kolmessa tiimissä kehittelemään varsin mielikuvituksellisia ja huimia uusia pelihahmoja ja –maailmoja.

Seuraavaksi hankkeessa käynnistyvät nuorten tiimitapaamiset Lohjalla ja Hangossa, joissa jatketaan kehitystyötä konkreettisiksi peleiksi. Tilaisuudet ovat avoimia kaikille 15-24 –vuotiaille nuorille, eikä osallistujille ole mitään osaamisvaatimuksia. Työskentelyyn voi osallistua myös verkon kautta tiimitapaamisten välillä. Etenkin hankolaisia nuoria kaivataan vielä mukaan!

Laurea-ammattikorkeakoulu ja Meanfish Oy toteuttavat hanketta yhteistyössä Hangon ja Lohjan kaupunkien kanssa. Hanke saa rahoitusta Euroopan sosiaalirahastosta.

Hanna Tuohimaa
projektipäällikkö, hankeasiantuntija

www.zet-hanke.fi
www.facebook.com/zetpeli
Twitter: @zethanke
Instagram: @zethanke

Viimeksi muokattu 18.11.2015 10:26

​Lohjan kampuksen Yrityslabran tilat toimivat mainiosti GameJam-ympäristönä.