Yhteistyökumppanimme, InnoEspoo -hankkeessa kehitetty Seniori365.fi –palvelu voitti kansainvälisen Best Practice 2015 – palkinnon

Yhteistyökumppanimme, InnoEspoo -hankkeessa kehitetty Seniori365.fi –palvelu voitti kansainvälisen Best Practice 2015 – palkinnon

Kansainvälinen Design for All Foundation valitsi tammikuussa 2015 Seniori365.fi -verkkopalvelun erinomaiseksi palveluinnovaatioksi Good Practice 2014. Tämän myötä palvelu oli mukana maailmanlaajuisessa kilpailussa, jossa viisi parasta palveluinnovaatiota tai -projektia maailmasta palkittiin Best Practice – palkinnolla maaliskuussa 2015 Pariisissa.

www.seniori365.fi on Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijoiden InnoEspoo-hankkeen aikana kehittämä ja toteuttama digitaalinen palveluinnovaatio espoolaisille senioreille ja heidän omaisilleen kotona selviytymisen tueksi.

Sivustolta löytyy senioreille tuotteita, palveluja, aktiviteettejä ja tietoa yhdestä paikasta. Sinne on myös koottu Espoon tapahtumia ja sieltä on pääsy esimerkiksi kaupungin ja muiden toimijoiden palvelusivustoille. Aktiviteetit-osiossa on useita kuntoa ylläpitäviä jumppa-, aivojumppa- ja rentoutusvideoita ja lisäksi sieltä löytyy linkit muun muassa eri medioihin ja peleihin. Yhdessä Espoon ja Kauniaisten omaishoitajat ry:n kanssa on kehitetty uutena osiona omaishoitajille oma alasivusto, jossa on hyödyllistä ja aktivoivaa sisältöä helpottamaan omaishoitajien arkea.

Palvelu on kehitetty palvelumuotoilun keinoin yhdessä senioreiden kanssa useissa työpajoissa. Palvelu tukee alueen yritystoimintaa, uusien hyvinvointialan yritysten perustamista sekä opiskelijoiden kannustamista osuuskuntatoimintaan. Sivustolla kohtaavat seniorit, heidän omaisensa sekä palveluntarjoajat kuten yritykset, julkiset ja kolmannen sektorin toimijat sekä opiskelijat.

Katso myös uusi Seniori365.fi –esittelyvideo.

Viimeksi muokattu 13.4.2015 9:34