Vuoden 2014 laurealainen opiskelijayritys on Circular Devices

​Laurean vuoden 2014 uudeksi opiskelijayritykseksi on valittu Circular Devices Oy. Laurealaisen restonomiopiskelija Alejandro Santacreu johtama yritys kehittää parhaillaan modulaarista älypuhelinta PuzzlePhonea. Palkinto luovutettiin Espoossa tiistaina 31.3.2015.

PuzzlePhonen ajatuksena on, että älypuhelin muodostuu kolmesta vaihdettavasta perusmoduulista: näytöstä, emolevystä ja akusta. Näin laitteen ominaisuuksia ja suorituskykyä voidaan parantaa ja päivittää eri käyttötarkoituksiin ilman että koko laite pitää vaihtaa. Samoin rikkoutuneen näytön tai akun tilalle voidaan tarvittaessa vaihtaa uusi moduuli. PuzzlePhonen filosofia perustuu yhteistyöhön, ekologisuuteen ja vastuullisuuteen.

Espanjasta Suomeen muuttaneen Alejandro Santacreun lisäksi PuzzlePhone-projektissa on mukana 14 henkinen kansainvälinen tiimi. Joulukuussa 2014 PuzzlePhone-projekti sai Tekesin rahoituksen, jonka avulla he kehittävät älypuhelimen ensimmäisiä prototyyppejä.

- Tämä palkinto on tärkeä tunnustus ja se lämmittää mieltäni, Alejandro sanoi palkinnon luovutustilaisuudessa.
- Meillä on vielä paljon tehtävää PuzzlePhonen kanssa ja tulevaisuudessa on monia epävarmoja tekijöitä. Tällainen tuki tuntuu todella hyvältä tässä tilanteessa.

Vuoden uusi opiskelijayritys – Laurea StartUp 2014 -kilpailussa tarkoituksena oli palkita uusi opiskelijayritys, joka on edennyt ketterästi yritystoiminnan asiakaslähtöisessä kehittämisessä ja asiakashankinnassa sekä on menestyksekkäästi hankkinut rahoitusta toiminnan käynnistämisen.

Vuoden uusi opiskelijayritys – Laurea StartUp 2014 –palkinto jaettiin nyt ensimmäisen kerran. Valinnan tekivät Laurean Spinno Enterprise Centerin ja yhteistyökumppaneiden yrityskehitysasiantuntijat.

Lue lisää PuzzlePhone-projektista.

Viimeksi muokattu 31.3.2015 16:45

​Alejandro Santacreu ja yllätyspalkintona kesän ajaksi PuzzlePhone-tiimin käyttöön lahjoitettu Tunturi-mopo.