Vararehtori Niinistö-Sivuranta Diakin auditointiryhmän puheenjohtajaksi

​Karvi (Kansallinen koulutuksen arviointikeskus) on nimennyt Diakonia-ammattikorkeakoulun laatujärjestelmän auditointiryhmän puheenjohtajaksi Laurean vararehtori Susanna Niinistö-Sivurannan. Diakonia-ammattikorkeakoulun laatujärjestelmän 5-henkiseen auditointiryhmään kuuluvat lisäksi seuraavat henkilöt:

• Toiminnanjohtaja, tradenomi  Pasi Ahoniemi, Kajaanin ammattikorkeakoulu /Opiskelijakunta KAMO
  • Yliopettaja KT Kari Kiviniemi, Oulun ammattikorkeakoulu / Ammatillinen opettajankoulutus
  • Varhaiskasvatuksen kehittämispäällikkö KM Virpi Mattila, Espoon kaupunki
  • Kehitysjohtaja HTM Jukka E. Mäkinen, Tampereen yliopisto.

Auditoinnissa arvioidaan, miten hyvin laatujärjestelmä vastaa ammattikorkeakoulun strategisen johtamisen ja toiminnanohjauksen tarpeisiin sekä sitä, miten kattavaa ja vaikuttavaa korkeakoulun perustehtävien laadunhallinta on. Lisäksi tarkastellaan muun muassa korkeakoulun laatupolitiikkaa, laatujärjestelmän kehittämistä ja sitä, miten hyvin toimivan ja dynaamisen kokonaisuuden järjestelmä muodostaa. Korkeakoulu saa auditoinnin läpäistyään kuusi vuotta voimassa olevan laatuleiman. Diakonia-ammattikorkeakoulun laatujärjestelmän auditointi ajoittuu syksylle 2016.

- Otan tehtävän innolla vastaan. Laurea on juuri käynyt läpi oman auditointiprosessinsa ja nyt on mielenkiintoista päästä tarkastelemaan toimintaa myös auditoijan näkökulmasta. Uskon, että tästäkin oppii paljon, toteaa vararehtori Niinistö-Sivuranta.

Viimeksi muokattu 28.6.2016 9:49

​Vararehtori Susanna Niinistö-Sivuranta.