Tapahtumia tulossa: Asiakkaat kehittämässä hyvinvointiteknologiaa

​Yhdessä Terveempi Uusimaa –hanke järjestää kevään aikana neljä tapahtumaa, joiden tarkoituksena on koota ymmärrystä asiakkaiden kohtaamista arkipäivän haasteista sosiaali- ja terveysalalla, järjestöjen näkemyksistä sekä hyvinvointiteknologian nykytilanteesta Uudellamaalla. Katsomme myös eteenpäin ja lähdemme ideoimaan uusia ratkaisuja tunnistettuihin haasteisiin.

Tilaisuuksien kohderyhmänä ovat hyvinvointiteknologiayritykset, hyvinvointialan järjestöt, sosiaali- ja terveydenhuollon asiantuntijat ja kehittäjät, opiskelijat ja aiheesta kiinnostuneet kansalaiset ja sosiaali- ja terveyspalveluiden asiakkaat.

"Teknologian mahdollisuudet hyvinvoinnin edistäjänä ja palvelujen uudistajana" - seminaari 11.4.

Aika: ti 11.4. klo 11.30 - 16.00
Paikka: Laurea, Porvoon kampus

Seminaarissa on tavoitteena luoda katsaus siihen, missä mennään hyvinvointiteknologian saralla Itäisellä Uudellamaalla sekä katsastaa tulevaan yhdessä eri toimijoiden kanssa. Seminaari on tarkoitettu kaikille hyvinvoinnista ja teknologiasta kiinnostuneille.

Seminaarin yhteydessä järjestetään Minimesut, joissa hyvinvointiteknologialan yritykset esittelevät palveluita ja tuotteitaan.

Lisätiedot: Erja Annola, erja.annola@laurea.fi

Hyvinvointifoorumi to 27.4.

Aika: to 27.4. klo 12.00 - 16.00
Paikka: Laurea, Lohjan kampus

”Asiakkaalla on kerrottavaa” - Hyvinvointiratkaisujen ideointityöpaja 2.5.

Aika: ti 2.5.2017 klo 12.00 - 16.00
Paikka: Laurea, Tikkurilan kampus

Tule kuuntelemaan, mikä asiakasta haastaa ja poimi matkaasi uusi idea hyvinvointipalveluiden kehittämiseen.

Työpajassa jaetaan sosiaali- ja terveyspalveluiden asiakkuuteen liittyvää ymmärrystä julkistamalla sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaiden (kansalaiset, omaishoitajat, kokemusasiantuntijat) ja alan järjestöjen haastatteluihin perustuvan selvityksen tulokset siitä, millaisia ovat asiakkaiden kokemat haasteet nykypäivän sosiaali- ja terveyspalveluissa.

Työpajan tuetaan myös uusien teknologiaratkaisuiden ideointia ja syntymistä suhteessa tunnistettuihin haasteisiin. Paras idea palkitaan!

Työpajassa Sinulla tai organisaatiollasi on mahdollisuus tuoda kuultavaksi (2 min pitsauspuheenvuoro) erityisen lupaava, uusi ja tuore, hyvinvointia tukeva ja teknologiaa hyödyntävä ratkaisu, joka tuottaa arvoa sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaalle. Teethän ehdotuksesi ja kuvaathan perustelusi viimeistään 31.3. sähköpostitse (kirsi.ronkainen@laurea.fi).

Lisätiedot: Kirsi Ronkainen, kirsi.ronkainen@laurea.fi, p. 0404824327

Hyvinvointiteknologiaseminaari 10.5.

Aika: ke 10.5.2017 klo 12.00 - 15.30
Paikka: Laurea, Otaniemen kampus

Seminaarissa on tavoitteena luoda katsaus siihen, missä mennään hyvinvointiteknologian saralla Espoossa ja koko pääkaupunkiseudulla sekä katsastaa tulevaan yhdessä eri toimijoiden kanssa. Seminaari on tarkoitettu kaikille hyvinvoinnista ja teknologiasta kiinnostuneille ja on jatkoa Tikkurilan kampuksen työpajalle.

Lisätiedot: Katja Tikkanen, katja.e.tikkanen@laurea.fi

Viimeksi muokattu 13.2.2017 15:26
Yhdessä Terveempi Uusimaa hanke työpaja sote Laurea

​Tammikuussa Yhdessä Terveempi Uusimaa -hanke oli mukana järjestämässä Vanhuspalveluiden Living lab -kokemukset jakoon -tilaisuutta Tikkurilan kampuksella.