Nuorkauppakamari Tikkurilassa: millainen on hyvä johtaja?

​Tupa oli täynnä kun johtajan ominaisuuksia pohdittiin yhdessä Laurean liiketalouden opiskelijoiden ja Keski-Uudenmaan Nuorkauppakamarin jäsenten kesken Tikkurilan kampuksella 11.4. Yksikön johtajan Kati Komulaisen avaamassa tilaisuudessa Nuorkauppakamarin mentorit ja tradenomiopiskelijat keskustelivat johtamisen haasteista sekä lainalaisuuksista virvokkeiden ja naposteltavien lomassa.

Verkostoitumistilaisuudessa kuultiin myös elämänmakuisia alustuksia johtamisesta eri perspektiiveistä. Suomen Nuorkauppakamarit ry:n vuoden 2014 puheenjohtaja johtaja Irene Lamberg kertoi kokemuksistaan järjestön johtamisesta, kun taas yhdistyksen entinen alue- ja kehitysjohtaja Roope Syvälahti valotti johtamista kansainvälisissä ympyröissä. Metoksen johtoryhmän jäsen Antti Myllys puolestaan avasi opiskelijoille urapolkunsa opiskelijasta ylimmän tason johtajaksi.

Tilaisuus toimi ensimmäisenä käytännön yhteistyön muotona Keski-Uudenmaan Nuorkauppakamarin ja Laurean välillä. Syksyllä 2017 yhteistyö jatkuu johtamisen opintojen toimeksiantoina sekä 1000 Nuorta Johtajaa –ohjelman  jalkauttamisena opiskelijoiden keskuuteen.  Ohjelman tavoitteena on tarjota tuhannelle 17-24 -vuotiaalle nuorelle autenttinen tilaisuus seurata johtajan työpäivää. antaen nuorille tilaisuuden kokea millaista johtajuutta ja taitoja työelämässä tarvitaan. Syksyn toteutus on viikolla 46.

Viimeksi muokattu 28.4.2017 8:55