Network to Get Work -tapahtuma tarjosi uravinkkejä opiskelijoille

​Laurean vuosittainen Network to Get Work -ura- ja rekrytointitapahtuma järjestettiin jälleen tammi-helmikuun vaihteessa. Leppävaaran kampuksen tapahtuma 31.1. oli kohdistettu erityisesti tradenomi-, restonomi- ja kauneudenhoitoalan estenomiopiskelijoille. Viikkoa myöhemmin Tikkurilan kampuksella vuorossa olivat sosiaali- ja terveysalan opiskelijat.

Tarjolla työtä ja tietoiskuja

Network to Get Work -tapahtumat ovat työnantajien ja työnhakijoiden kohtaamispaikka. Työnantajat pääsivät tapahtumassa esittelemään toimintaansa sekä työmahdollisuuksiaan. Opiskelijoille puolestaan tarjoutui mahdollisuus kuulla vinkkejä työllistymiseen sekä löytää itsellensä työ- tai harjoittelupaikka tai opinnäytetyöaihe.

Näytteilleasettajia tämän vuoden Network to Get Work -tapahtumat kokosivat kahtena päivänä noin kolmekymmentä. Opiskelijoita paikalla oli puolestaan yhteensä vajaa tuhat.

Näytteilleasettajiin tutustumisen lisäksi tapahtumien ohjelmassa oli luentoja, joissa kuultiin muun muassa Laureasta valmistuneiden eri alojen ammattilaisten urapoluista sekä rekrytoinnin ammattilaisten vinkkejä työnhakuun. Tapahtumissa kuultiin myös eri ammattiliittojen tietoiskuja.

”CV kuntoon”

Tikkurilan tapahtumassa esillä oli sosiaali- ja terveysalan työnantajia, joille Laurean opiskelijat ovat tuttuja niin työharjoitteluiden kuin rekrytointienkin kautta. Vantaan kaupungin osastolla osastonhoitaja Kirsti Linnoinen Vantaan koulu- ja opiskelijaterveydenhuollosta oli keskustellut päivän aikana opiskelijoiden kanssa paljon tarjolla olevista harjoittelu- ja kesätyöpaikoista.

Niin sijaisten kuin vakituisten työntekijöiden rekrytoinneista omassa toimintayksikössään vastaavalla Linnoisella oli mielessä tärkeitä vinkkejä opiskelijoille työnhakua varten:

- CV kertoo työnantajalle paljon, joten kannattaa pitää huoli, että CV on kunnossa, hän neuvoi.
- Ja kun pääsee työhaastatteluun, niin ensivaikutelma on tärkeä. Erittäin tärkeää on myös tutustua etukäteen hakemaansa työhön ja työpaikkaan sekä miettiä, mitä haluaa itsestään tuoda erityisesti esiin.

Yhteistyöprojektit saivat alkunsa viime vuoden tapahtumasta

Leppävaaran tapahtumassa yksi mukana olleista näytteilleasettajista oli Royal Ravintolat, joka etsi tapahtumasta työntekijöitä monenlaisiin ravintola-alan tehtäviin. Yritys oli mukana tapahtumassa Laureassa myös edellisenä vuonna ja silloin mukanaolo tuotti tulossa myös uudenlaisen yhteistyön kautta.

- Tutustuimme viime vuoden tapahtuman yhteydessä Laurean kumppaniyhteistyöstä vastaaviin henkilöihin ja jonkin aikaa tapahtuman jälkeen olimme yhteydessä parin yhteistyöidean kanssa, kertoo Royal Ravintoloiden Talent Manager Hanna Rinne.
- Nyt meillä on Laurean kanssa kaksi projektia käynnissä Hyvinkäällä ja Lohjalla. Niissä opiskelijat päivittävät perehdytyskäytäntöjämme videoperehdytyksen ja pelillisyyden kautta.

Viimeksi muokattu 8.2.2017 13:22
NWTGW ura- ja rekrytointitapahtuma Laurea ura rekrytointi tyonhaku