Alumniaamukahvit Hyvinkään kampuksella

Alumniaamukahveilla Laureasta valmistuneet alumnit kertovat omia opiskelu- ja uratarinoitansa nykyisille opiskelijoille. Tarkoituksena on tuoda esille erilaisia urapolkumahdollisuuksia valmistumisen jälkeen ja antaa opiskelijoille vinkkejä opiskeluiden toteuttamiseen valmistuneen näkökulmasta. Tilaisuuksia järjestetään jokaisella Laurean kampuksella lukuvuoden aikana.

Huhtikuussa Laurean Hyvinkään kampuksen liiketalouden opiskelijoiden muodostama Miksi Laureaan -tiimi järjesti Alumniaamukahvitilaisuudet sosiaalialan ja hoitotyön opiskelijoille sekä liiketalouden opiskelijoille.

Alumniaamukahvit sosionomiopiskelijoille ja hoitotyön opiskelijoille tiistaina 11.4.

Sosiaalialan ylemmän AMK-tutkinnon suorittanut Minna Viljamaa kertoi Alumniaamukahvitilaisuudessa 11.4. omasta opiskeluajastaan sekä urapolustaan. Minna työskentelee tällä hetkellä asumisneuvojana Nurmijärven Vuokra-asunnot Oy:ssä. Aikaisemmalla työurallaan hän on työskennellyt myös mm. lastenohjaajana, opintotukineuvojana sekä oppisopimusneuvojana. Tapahtumassa oli puhumassa myös Laureasta sosionomiksi vuonna 2014 valmistunut Tuuli Tegelman. Tällä hetkellä Tuuli työskentelee Helsingin Diakonissalaitoksen palveluasumispuolella päihdeongelmaisten parissa.

Hoitoalan urapoluista olivat kertomassa Anna Kärki sekä Outi Leminen. Anne on valmistunut sairaanhoitajaksi Laureasta ja työskentelee tällä hetkellä päihdesairaalassa. Anne aloitti opiskelemaan alun perin liiketaloutta, mutta se ei tuntunut hänelle täysin oikealta alalta, joten hän päätti hakea opiskelemaan sairaanhoitajakoulutukseen. Outi puolestaan valmistui terveydenhoitajaksi vuonna 2013 ja työllistyi heti pidempään sijaisuuteen äitiys- ja lapsineuvolaan. Sairaalamaailma veti kuitenkin enemmän puoleensa ja Outi työskentelee tällä hetkellä sairaanhoitajana Laakson sairaalassa.

Alumniaamukahvit tradenomiopiskelijoille tiistaina 18.4.

Laurean liiketalouden opinnoinnoista sekä urapoluistaan olivat kertomassa tradenomi Alex Nguyen sekä liiketalouden ylemmän AMK-tutkinnon suorittanut Janne-Pekka Karttunen. Alex kertoi etenemisestään kiinteistönvälitysyritys Remaxissa.  Alexin mukaan menestykseen vaikuttavat oikea asenne, onnellisuus, ennakkoluulottomuus sekä päämäärätietoisuus.

Janne-Pekka Karttunen on valmistunut tradenomiksi Laureasta vuonna 2007 ja jatko-opiskellut ylemmän AMK-tutkinnon HAMK:ssa, josta valmistui vuonna 2015. Hän on työskennellyt monissa eri yrityksissä vuosien aikana, kuten Securitas Tekniikassa ja Flexim Securityssä.

Seuraavat Alumniaamukahvit järjestetään sairaanhoitajaopiskelijoille Porvoon kampuksella ma 22.5.

Viimeksi muokattu 18.5.2017 14:53

Laurean opiskelijat ja alumnit Anne Kärki ja Outi Leminen Alumniaamukahvitilaisuudessa.