Laurean opiskelijoita mukana opiskelijoiden salibandyn MM-kilpailuissa Portugalissa 19.-24.7.

Portugaliin valitussa naisten joukkueessa mukana on Laureassa opiskeleva Laura Manninen sekä vuonna 2015 valmistunut Nea Suominen. Miesten joukkueessa Laureasta mukana ovat puolustajat Jesperi Lindfors sekä Ilari Talvitie.

Salibandyn opiskelijoiden MM-turnauksen avausottelut pelattiin Portugalin Portossa keskiviikkona. Suomi kohtasi heti avauspeleissään sekä naisten että miesten hallitsevan mestarin Ruotsin. Avausotteluissa Suomen miehet löivät Ruotsin 9-4, naisissa Suomi ja Ruotsi tasasivat pisteet tuloksella 7-7. Laura Manninen tasoitti o​​ttelun viimeisellä minuutilla ottelun lukemiin 7-7.

​​​​​​​Kansainvälisen opiskelijaurheiluliiton FISU:n alaisia opiskelijoiden MM-kilpailuja järjestetään joka toinen vuosi lajeissa, jotka eivät kuulu universiadien vakituiseen lajiohjelmaan. Vuonna 2016 opiskelijoiden maailmanmestaruuksista kamppaillaan 34 lajissa. Osallistumisoikeus opiskelijoiden MM-kisoihin on 17-28 -vuotiailla korkeakouluopiskelijoilla. Suomalaisurheilijoiden osallistumisesta opiskelijoiden MM-kisoihin vastaa Olympiakomitea yhdessä asianomaisen lajiliiton kanssa.​

Laurea toivottaa Suomen joukkueille menestyksekästä kisarupeamaa!

Lisätietoa:

Kisasivut

Olympiakomitea

Suomen k​okoonpanot ja otteluohjelma

Viimeksi muokattu 21.7.2016 12:28

​Turnau​ksessa pelaa yhteensä yhdeksän mies- sekä naismaajoukkuetta.