Laurean lukuvuosi 2016 - 2017 avattu

​Laurea-ammattikorkeakoulun henkilöstö kokoontui perinteisiin lukuvuoden avajaisiin maanantaina 22. elokuuta. Alkavan lukuvuoden 2016 - 2017 avaus on osa Laurean juhlavuotta, sillä ammattikorkeakoulu juhlistaa tänä vuonna 25. toimintavuottaan.

Laurea-ammattikorkeakoulun lukuvuoden avajaiset käynnisti rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski. Hän kokosi puheessaan yhteen kuluneen lukuvuoden 2015 - 2016 keskeisiä tuloksia sekä loi katsauksen tulevan lukuvuoden tärkeimpiin tavoitteisiin.

- Laurea-ammattikorkeakoulun päättynyt lukuvuosi 2015 - 2016 oli monin tavoin vaativa, mutta se oli myös onnistunut, rehtori, toimitusjohtaja Koski totesi.
- Muun muassa ammattikorkeakoulututkinnon ja ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneiden opiskelijoiden määrän osalta Laurea ylsi kaikkien aikojen ennätystulokseen. Samalla myös Laurean vetovoima kevään yhteishaussa oli huippuluokkaa ja Laurea oli Suomen korkeakouluista kolmanneksi vetovoimaisin.

Rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski kuitenkin myös muistutti ammattikorkeakoulun henkilöstöä korkeakoulujen rahoituksen kiristymisestä.

- Kiristyvästä taloudesta ja talouden epävarmuudesta huolimatta olen tällä hetkellä edelleen luottavainen, että työmme kantaa myös seuraavalla nelivuotiskaudella, Jouni Koski sanoi.
- Alkavan lukuvuoden myötä meillä on jälleen ainutlaatuinen mahdollisuus tehdä arvokasta työtämme paremman tulevaisuuden puolesta.

Lukuvuoden avajaisissa kuultiin myös yksikön johtajan Kati Komulaisen katsaus Laurean yhteistyöstä toisen asteen oppilaitosten kanssa. Yksi Laurean strategisista valinnoista on tiivistää yhteistyötä 2. asteen ammatillisten oppilaitosten kanssa rakentaen niiden kanssa pitkäjänteisiä kumppanuussopimuksia.

Perinteiseen tapaan lukuvuoden avajaisten ohjelmaan kuuluu myös ansioituneiden laurealaisten huomioiminen. Tilaisuudessa palkittiin henkilöstöstä Vuoden Laurealainen sekä luovutettiin Kuntaliiton myöntämät kultaiset ansiomerkit 30-vuotisesta kunnallisesta palvelusta.

Tietopalvelupäällikkö Tarja Gustafsson on Vuoden Laurealainen 2016

Kuntaliiton kultaiset ansiomitalit kolmelle laurealaiselle

Viimeksi muokattu 24.8.2016 12:00

Rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski Laurean lukuvuoden avajaisissa.