Laurean kansainväliset alumnit kokoontuivat Leppävaaran kampuksella

​​​Illassa kuultiin mielenkiintoisia puheenvuoroja eri organisaatioilta. Mukana tapahtumassa olivat Sonera, Academic Work, Speakersforum ja Biisafe. Mukana puhumassa oli myös tohtori Perpetual Crentsil, antropoligi ja journalisti, joka tekee tällä hetkellä väitöskirjan jälkeistä tutkimusta sosiaalisesta ja kulttuurisesta antropologiasta. Puhujien lisäksi tapahtumassa oli vapaata verkostoitumista ja ideoiden vaihtamista. Tapahtuma oli tässä muodossaan ensimmäinen laatuaan Laureassa.

​Kansainväliset opiskelijat tuovat lisäarvoa Laurealle

Laurean opintopäällikkö Mari Koski nosti esille korkeakoulujen lukukausimaksut, jotka tulevat koskemaan EU-alueen ulkopuolelta tulevia opiskelijoita. Koski toi esille lukukausimaksujen haasteet mm. korkeakoulujen vetovoiman näkökulmasta. Jatkossa tulee kiinnittää erityistä huomiota koulutusten sisältöihin, opetusmetodeihin ja tukipalveluihin (mm. opinto-ohjaukseen ja tutorointiin).

Laureassa halutaan tukea opiskelijoiden työllistymistä ja vuodesta 2014 opetussuunnitelmassa on ollut erityinen urasuunnittelun opintojakso. Opintojaksolla tuetaan opiskelijoiden ammatillista kasvua ja työn hakua.

Kansainväliset opiskelijat mukaan työelämään

Laurean kansainvälisten asioiden suunnittelija Milton Aldrete esitteli tilaisuudessa projektin, joka pyrkii vahvistamaan kansainvälisten opiskelijoiden työllistymistä ja varmistamaan työpaikka vähintään sadalle kansainvälisistä opinnoista valmistuneelle. Projektissa mukana ovat pääkaupunkiseudun ammattikorkeakoulut Haaga-Helia, Arcada, Diakonia, Laurea ja Metropolia.

Opiskelijat ja työnantajat yhdistävä Network to get work –tapahtuma järjestetään Leppävaaran kampuksella 31.1.2017. Tapahtumassa yritykset ja organisaatiot pääsevät verkostoitumaan opiskelijoiden kanssa ja mahdollisesti tarjoamaan heille harjoittelupaikkoja, opinnäytetyöaiheita tai avoimia työpaikkoja.

​Lisätietoja projektista: ​

Milton Aldrete
Planning Officer, International Affairs | Kansainvälisten asioiden suunnittelija
milton.aldrete(at)laurea.fi ​