Laurean Seniori365.fi -palvelulle kansainvälistä menestystä designkilpailussa

​Laurean opiskelijoiden kehittämä ja ylläpitämä Seniori365.fi -palvelu voitti japanilaisen IAUD Award -designkilpailun Yhteissuunnittelu -kategoriassa. Seniori365.fi kutsuttiin mukaan suoraan kilpailun toiselle arviointikierrokselle aiemman menestyksen tehtyä vaikutuksen kilpailun tuomaristoon. Japanilaisen International Association for Universal Design (IAUD) -järjestön tavoitteena on edistää tervettä yhteiskunnallista kehitystä ja ihmisten hyvinvointia designin ja vuodesta 2010 asti järjestetyn kilpailun avulla. Varsinainen palkintojenjakotilaisuus järjestetään maaliskuussa 2016.

Seniori365.fi-palvelusivusto on InnoEspoo-hankkeen aikana kehitetty innovatiivinen nettipalvelu espoolaisille senioreille ja heidän omaisilleen kotona selviytymisen tueksi. Palvelusta löytyy kattavasti erilaisia ikääntyneiden tarvitsemia tuotteita, palveluja, hyödyllistä tietoa, ajankohtaisia asioita, ravintoblogi, keskustelufoorumi ja aktiviteetteja. Sinne on myös koottu espoolaisia tapahtumia ja sieltä on pääsy esimerkiksi Espoon kaupungin ja muiden toimijoiden palvelusivustoille. Omaishoitajille ja vapaaehtoistoiminnalle on myös omat alasivustonsa.

Seniori365.fi voitti jo aikaisemmin maaliskuussa 2015 Design for All Foundationin myöntämän Best Practice 2015 palkinnon Pariisissa sekä lokakuussa 2015 Euroopan unionin naisinnovaattoriverkoston (European Union Women Innovators and Inventors Network) kilpailun Sosiaalinen innovaatio -kategorian Lontoossa.

Seniori365.fi-palveluun voi tutustua osoitteessa www.seniori365.fi.

Viimeksi muokattu 23.10.2015 13:21