Laurealaisille kaksi erityismainintaa EUWIIN-innovaatiokilpailussa

​Kaksi laurealaisten kehittämää innovaatiota sai kansainvälistä tunnustusta Euroopan Unionin naisinnovaattoriverkoston innovaatiokilpailussa (EUWIIN).  ”Special Regognition Awardin” palkinnot luovutettiin Italian Barissa 28. - 29.6.2017 järjestetyssä finaalissa.

EUWIIN -tapahtuma on upea tilaisuus tavata innovatiivisia ja vahvoja naiskeksijöitä ympäri maailmaa sekä vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia. Kahden vuoden välein järjestettävä tapahtuma kokosi noin 40 innovaation kehittäjät yhteen. Osallistujia oli yli 14 maasta. Kilpailu huipentui gaalaillalliseen, joka järjestettiin upeassa Barin teatterissa.

Palkinnon saivat Laurean Teknologialainaamosta® ja sen jatkokehitystyöstä Päivi Putkonen, Anniina Honkonen ja Kiira Käck. Kehitystiimiin kuuluvat myös kehitystyötä johtanut Kati Komulainen sekä Anssi Kuusela. Teknologialainaamo® syntyi alun perin Laureassa MHealth Booster hankkeessa Katariina Raij’n johdolla. Lainaamokonsepti on herättänyt sekä kansallista että kansainvälistä kiinnostusta. Toiminnan tavoitteena on tuoda hyvinvointi- ja terveysteknologiaa ja sen osaamista kansalaisten käyttöön mm. konsultaatiotoiminnalla ja tätä kautta lisätä hyvinvointia ja terveyttä.  Lainaamo tekee lainaustoimintayhteistyötä mm. kirjastojen kanssa sekä toimii Living Lab -oppimisympäristönä. Lainaamon toiminta perustuu yhteistyöhön hyvinvointiteknologiayritysten kanssa.

Toisen erityismainintapalkinnon sai Annika Kultavirran ja Anu Nordlund-Knuutilan kehittämä sosiaalinen innovaatio FamiWell - eli Perhepaalu-malli, joka tarjoaa työkaluja yksilölliseen voimaantumiseen sekä perheiden sosiaalisen pääoman ja verkostojen kasvattamiseen. Malli on helppokäyttöinen ja digitaalisesti tuettu perhepalvelun muoto, jossa on tilaa myös luovuudelle. FamiWell -mallia on pilotoitu yhteistyössä Kauniaisten ja Espoon kaupunkien kanssa.

Laurealaisista palkinnon saajista Laureaa Barin finaalissa olivat edustamassa ja palkintoja vastaanottamassa Kiira Käck ja Annika Kultavirta. EUWIIN -kilpailun tarkoituksena on nostaa yleistä tietoisuutta uusien innovaatioiden tarpeesta EU:ssa sekä tehdä innovaatiotoimintaa tekeviä naisia tunnetuksi. Kilpailussa palkitaan innovatiivisia kehittäjiä, jotka ovat kehittäneet uusia tuotteita, palveluita tai konsepteja.

Lue lisää Euroopan Unionin naisinnovaattoriverkostosta:
www.euwiininternational.eu

Viimeksi muokattu 30.6.2017 12:42

​EUWIIN-kilpailun palkittuja yhteiskuvassa. Laurealaiset Annika Kultavirta ja Kiira Käck kuvassa takana vasemmalla.