Laurealaiset tapasivat Etelä-Afrikan Suomen suurlähettilään

​Osana Johannesburgin yliopiston johdon vierailua Suomessa tapasivat yliopiston edustajat ja Laurean johto myös Etelä-Afrikan Suomen suurlähettilään Carmen Smidt. Illallistapaaminen suurlähettilään kanssa järjestettiin Helsingissä torstaina 1. joulukuuta.

Illallisella suurlähettiläs Smidtin kanssa keskustelunaiheena olivat muun muassa Suomen ja Etelä-Afrikan suhteet ja yhteistyö. Samalla keskusteltiin myös korkeakoulujen yhteistyön konkreettisista muodoista.

Johannesburgin yliopiston delegaatiosta tapaamiseen osallistuivat hallituksen puheenjohtaja, professori Roy Marcus, vararehtori Jaco van Schoor sekä muuta yliopiston johtoa. Laurealaisista paikalla olivat muun muassa rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski, hallituksen puheenjohtaja Heikki Heinimäki sekä vararehtori Kyösti Väkeväinen.

Johannesburgin yliopiston johto vieraili Suomessa tällä viikolla. Yliopiston ja Laurea-ammattikorkeakoulun yhteistyö käynnistyi kesällä 2016 ja nyt vierailulla luotiin konkreettisia askeleita yhteistyön tiivistämiseen.

Viimeksi muokattu 8.12.2016 15:04

​Kuvassa Johannesburgin yliopiston hallituksen puheenjohtaja, professori Roy Marcus (vas.), Etelä-Afrikan Suomen suurlähettiläs Carmen Smidt sekä Laurean hallituksen puheenjohtaja Heikki Heinimäki sekä rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski.