Kesän Miksi Laurea? -markkinointikiertue päätökseen


​Huhtikuussa 2016 alkanut projekti koskien ammattikorkeakoulun Pop Up -markkinointia on saatettu päätökseen. Tiimi kiersi touko-elokuussa yhteensä 14 eri tapahtumassa toteuttamassa tavoitettaan tuoda Laureaa näkyvämmäksi ja tavoittaa potentiaalisia hakijoita Uudenmaan alueella.

- Ensimmäisessä tapahtumassa teltta otti siivet alleen, kun trombin kaltainen myrskytuuli tempaisi teltan valopylväiden korkeudelle. Henkilövahingoilta onneksi vältyttiin ja tiimi toipui järkytyksestä nopeasti, opiskelijatiimi kertoo. 
- Myös Malmilla järjestetyssä AirShowssa luonnonvoimat koettelivat tiimiä sunnuntaina, tällä kertaa rankkasateen muodossa. Parhaimmillaan teltassa oli n. 10 cm vettä pohjalla, eikä maata näkynyt juuri ollenkaan. Kesä onneksi kuivasi minkä kasteli ja loppupäivä meni kuin siivillä.

Tavoitteet ylitettiin poikkeuksetta jokaisessa tapahtumassa ja yhteensä kontakteja kerättiin 2 227 kappaletta, joista potentiaalisia hakijoita oli 317 kappaletta. Todellisia potentiaalisia hakijoita on kuitenkin hankala todentaa, sillä kaikkien kanssa ei välttämättä oltu puhekontaktissa. Tapahtumien kirjo oli laaja aina maalaismarkkinoista festareihin, sillä tämän kesän Pop Up -projektitiimi oli ensimmäinen laatuaan, ja saaduista tuloksista voidaan havainnoida, millaisiin tapahtumiin seuraavassa samankaltaisessa projektissa kannattaa todella panostaa.

- Monenlaista on ehtinyt tapahtumaan, ja monta kokemusta rikkaampana päätämme projektin iloisiin mieliin, opiskelijat tiivistävät.

Laurean markkinointitiimi kiittää tapahtumien järjestäjiä sekä paikalla olleita mukavasta kesästä!

Miksi Laurea? -markkinointitiimin muodostivat opiskelijat Annika Sipi (projektipäällikkö), Katariina Bifeldt, Satu Juutinen, Diana Truong, Johanna Puputti, Tinja Ranta, Tomi Himanen sekä Jasmin Nyman.


Viimeksi muokattu 12.9.2016 9:55

Pop up -markkinointikiertueen opiskelijatiimiä Karkkilan Sunset Beach Partyssä heinäkuussa. Kuva: Tomi Himanen