Jatko-opiskelut kiinnostivat Sairaanhoitajapäivillä

Viime viikolla 22.-23. maaliskuuta Helsingin Messukeskuksessa järjestettiin vuoden suurin hoitoalan tapahtuma Sairaanhoitajapäivät 2018. Laurea on ollut mukana jo useamman vuoden omalla messupisteellään tapahtumassa ja tänä vuonna hyvä putki sai jatkoa.

Erilaisia opintomahdollisuuksia

Sairaanhoitajapäivät keräävät hoitoalan ammattilaiset ja opiskelijat ammattilaisluentojen sekä erilaisten messuosastojen pariin. Laurean osastolla kiinnostusta herättivät jatkokoulutusmahdollisuudet ja kävijöillä olikin oiva mahdollisuus päästä kuulemaan lisätietoa ajankohtaisesta koulutustarjonnasta. Tarjolla oli ajankohtaista infoa sekä tutkintoon johtavista koulutuksista, että ammattilaisille suunnatuista täydennyskoulutuksista.

Täsmällisiä koulutuksia ajankohtaisiin tarpeisiin

- Suomen suurimpana sairaanhoitajien kouluttajana Laurean on tärkeää olla mukana Sairaanhoitajapäivillä. Messut toimivat foorumina kävijöille uusiin ajatuksiin ja ideoihin omaan työhönsä liittyen sekä sen kehittämiseen, jossa merkittävä rooli on myös koulutusmahdollisuuksien kartoittamisella. Sieltä ei niinkään tulla hakemaan tiettyä asiaa, vaan katsomaan mitä on tarjolla ja hakemaan ideoita, toteaa koordinaattori Sanna Salo.

- Kohderyhmä messuilla on erittäin tärkeä tulevan SOTE-uudistuksen myötä. Koulutuksissamme on tärkeää, että ne vastaavat ajankohtaisiin tarpeisiin ja ovat täsmällisiä alan ammattilaisille, pohtii kehittämispäällikkö Tuija Partio.

Osastolla oli myös mahdollista päästä mittaamaan oma kehonkoostumus Laurean fysioterapiaopiskelijoiden opiskeluissaan hyödyntämällä kehonkoostumuksen mittaukseen suunnitellulla laitteella. Messuesittelijät kuvailivat messujen tunnelmaa viihtyisäksi ja kysymyksiä tuli monipuolisesti erilaisiin ajankohtaisiin koulutusasioihin liittyen.

Viimeksi muokattu 26.3.2018 12:53