Iloa ja Paloa yrittäjyyteen -liikeideakilpailu järjestettiin Porvoossa

Porvoon kampuksella kuultiin perjantaina 6.10. sosiaali- ja terveysalan tulevaisuuden palvelutarpeisiin vastaavia liikeideoita, kun 40 sairaanhoitajaopiskelijaa esittelivät oivaltavat ideansa Iloa ja Paloa -liikeideakilpailussa.

Päivä aloitettiin alumniaamukahveilla, niitä järjestetään osana eri opintojaksoja jokaisella Laurean kampuksella lukuvuoden aikana. Kahvien aloituksena alumnikoordinaattori Joonas Joutsen kertoi Laurean alumnitoiminnasta ja muistutti, että opiskelijat ovat osa Laurea-yhteisöä vielä valmistumisensa jälkeen. Avauksen jälkeen Laureasta terveydenhoitajaksi vuonna 2012 valmistunut, yrittäjä Jaana Ylitalo AsCare Senioripalveluista tuli kertomaan oman yrittäjyystarinansa. Jaana aloitti opiskeluidensa jälkeen työt julkisella sektorilla, mutta pian huomasi kutsumuksensa olevan itsensä työllistämisessä ja luennollaan hän kannustikin opiskelijoita tarttumaan rohkeasti yrittäjyyteen.

Päivän aikana kuultiin myös, miten omaa yritysideaa voi lähteä jatkokehittämään erilaisissa yrittäjyysopinnoissa. Osana tilaisuutta myös kehitysyhtiö Posintran yritysneuvonta sekä Laurea Entrepreneurship Society (LaureaES) esittäytyivät. Päivän lopussa kuultiin vielä sosiaalihuoltoalan yrittäjyydestä lehtori Pia Harjun kertomana.  Iloa ja Paloa liikeideakilpailun voiton vei liikeidea "Huoli pois", joka perustuu hoidon tarpeen arviointiin. Idean takana ovat sairaanhoitajaopiskelijat Tuija Dahlström, Janne Kähkönen, Pirita Napola, Halima Wannous ja Sara Virmajoki.

Onnea voittajille!

Viimeksi muokattu 10.10.2017 11:02