Hyvinvointiteknologia arjen tukena

​Laurea-ammattikorkeakoulussa Lohjan kampuksella järjestettiin 17.11.2016 Hyvinvointifoorumi yhteistyössä Yhdessä terveempi Uusimaa –hankkeen kanssa. Hyvinvointifoorumin teemana oli tänä vuonna Hyvinvointiteknologia arjen tukena.

Hyvinvointifoorumi alkoi minimessuilla, jossa oli esillä erilaisia kotona pärjäämisen tueksi tarkoitettuja hyvinvointiteknologian tuotteita. Mukana olivat seuraavat yritykset: Menumat Oy, Pärjäätkö kotonas, Apu ja Turva AT, Laurea-ammattikorkeakoulun Teknologialainaamo®, Edis, Flexound Systems Oy sekä Solentum Oy. Minimessuilla mukana olivat myös Laurean fysioterapiaopiskelijoiden pitämät kehonkoostumus- sekä puristusvoimamittauspisteet.

Itse Hyvinvointifoorumi koostui alustuksesta Yhdessä Terveempi Uusimaa-hankkeesta, yritysten edustajien puheenvuoroista sekä Hiiden seudun Omaishoitajat ja Läheiset ry:n edustajien, hyvinvointiteknologia-asiantuntijan, Pärjäätkö kotonas –yrittäjän sekä Kulus Oy:n toimitusjohtajan puheenvuoroista, jotka herättivät keskustelua osallistujien kesken.

Puheenvuoroissa aiheina olivat omaishoitajalähtöinen teknologia, hyvinvointiteknologian käytettävyyden tilannekatsaus, Pärjäätkö kotonas –yrityksen räätälöityjä ratkaisuja kotona pärjäämisen tueksi sekä ikäihmisten digitaalisten palveluiden käyttöönoton haasteet ja ratkaisuehdotukset.

Teksti: sairaanhoitajaopiskelijat Anni-Lotta Soukka ja Heidi Hämäläinen.

Viimeksi muokattu 1.12.2016 8:51