Hyvinvointitapahtuma tarjosi iloa ja sykettä Porvoo Campuksella

​Porvoo Campuksella järjestettiin viime lauantaina 19.11.2016 nelituntinen hyvinvointitapahtuma ”Iloa ja sykettä elämään” yhteistyössä Laurea ja Haaga-Helia ammattikorkeakoulujen, Posintran, toisen asteen oppilaitosten (Amisto, Edupoli ja Point College), Porvoon kaupungin, Porvoon kansallisten senioreiden sekä yritysten ja yhdistysten kanssa. Samanaikaisesti Campuksen valtasi myös perinteisesti suosittu Restaurant Day at Porvoo Campus 2016, jossa kansainvälisiä makuelämyksiä tarjoili 15 erilaista Pop up –ravintolaa. Molemmat tapahtumat houkuttelivat paikalle runsaasti kävijöitä.

Iloa ja sykettä elämään tapahtumassa keskiössä olivat oman terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitäminen ja edistäminen. Elämyksellisiä kokemuksia ja hyvinvointiin liittyviä vinkkejä tarjosi eri oppilaitosten yhdessä järjestämä Hyvinvointipolku, jossa oli tarjolla mm. terveyttä edistävää neuvontaa ja terveysmittauksia, kauneuden- ja jalkojenhoidon näytehoitoja, hyvinvoinnin seurantaan liittyvien mobiilisovellusten neuvontaa sekä ensiavun ohjeistusta. Hyvinvointipolku herätteli osallistujaa huomioimaan myös luonnon ja ilon vaikutuksen hyvinvointiin.

Minimessut puolestaan toivat tapahtumaan lukuisia hyvinvointialan yrityksiä ja yhdistyksiä esittelemään palveluita ja tuotteitaan. Minimessuilla oli edustettuna myös useampi hyvinvointiteknologia-alan yritys sekä Laurean Yhdessä terveempi Uusimaa –hanke. Tapahtumassa kuultiin myös kaksi luentoesitystä, Marjukka Riihimäen ”Laulun voimaa” sekä Sirpa Arvosen ”Luonnosta hyvinvointia ja terveyttä”. Iloa ja sykettä tapahtumassa nostattivat pääaulassa esiintyneet pyörätuolitanssiseura Wendarit sekä Gammelbackan hyvinvointikeskuksen kuoro.

Tapahtuman koordinoinnista vastasi PALO (Palvelulla ja osaamisella kasvuun) -hanke, joka on Posintran ja Laurea-ammattikorkeakoulun toteuttama hyvinvointialan yhteishanke. Hankkeessa kehitetään Itä-Uudenmaan alueelle uudenlaisia oppimisympäristöjä ja kannustetaan opiskelijoita yrittäjämäiseen tapaan toimia. PALO-hankkeen (1.1.2015 - 30.4.2017) rahoittajana toimii Euroopan sosiaalirahasto ja Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus.

Viimeksi muokattu 25.11.2016 12:12