Hollantilaisia terveydenhuollon päättäjiä vierailulla

​Hollantilainen terveydenhuollon päättäjien delegaatio vieraili perjantaina 20. tammikuuta tutustumassa laurealaiseen Living lab - ja älykkään terveydenhuollon osaamiseen. Vierailu Laureassa oli osa hollantilaisten nelipäiväistä tutustumismatkaa Virossa ja Suomessa.

15-henkiseen delegaatioon kuului edustajia muun muassa Groningenin yliopistosta, amsterdamilaisesta VU:n yliopistollisesta sairaalasta, Royal Dutch Medical Associationista sekä Alankomaiden terveyden ja hyvinvoinnin laitoksesta. Lisäksi mukana vierailun Suomen-osuudella oli Alankomaiden Suomen suurlähettiläs Cees Bansema.

Laurea vieraille esiteltiin erityisesti laurealaista käyttäjäkeskeistä näkökulmaa tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoimintaan sekä opetukseen, johon kuuluvat yhteiskehittäminen ja Living labs -ympäristöt. Samalla Laurean asiantuntijat esittelivät muutamia hyvinvointiin liittyviä TKI-hankkeita, kuten Uudenmaan älykkään erikoistumisen strategian toteutukseen liittyvää Terveempi Uusimaa -hanketta, sote-alan ammattilaisten muuttuviin osaamistarpeisiin keskittyvää COPE-hanketta sekä ROSE-hanketta, jossa tutkitaan robottien mahdollisuuksia hyvinvointipalveluissa.

Viimeksi muokattu 25.1.2017 9:29

​Johtaja Tuija Hirvikoski esitteli vieraille Living labs -toimintaa Laureassa.