Esa Mänttäri: ”Laurea yrittäjän kumppanina”

​1. Yhteistyö opiskelijaprojekteissa

”Me edustamme noin 2000 vantaalaista pk-yrittäjää ja meidän jäsenemme ovat kokeneet yhteistyö Laurean kanssa arvokkaaksi. Paljon projekteja tehdään liiketalouden opiskelijoiden kanssa, joilta yrittäjät saavat ennakkoluulottomia, tuoreita ja käytännönläheisiä ajatuksia yritystoiminnan kehittämiseen; markkinakartoitusta, myynnin tukea, sosiaalisen median markkinoinnin kehittämistä. Tällaista apua ei yrittäjä voi näin helposti saada kuin, mitä Laurean kanssa on mahdollista.”

2. Osaavia työntekijöitä

”Laureasta valmistuneet opiskelijat työllistyvät erinomaisesti, mikä kertoo koulutuksen korkeasta laadusta. Kun kilpaillaan parhaista osaajista alalla kuin alalla, kannattaa työnantajien olla tiiviissä yhteistyössä Laurean kanssa. Näin yrittäjä voi löytää huipputyöntekijöitä jo heidän opiskeluaikanaan. Oman arvokkaan asiantuntemuksensa tuovat myös Laurean kansainväliset opiskelijat.”

3. Laaja merkitys koko alueelle.

”Turvallisuusalalla Laurea on suvereeni toimija kansallisesti ja sosiaali- ja terveysalalla Suomen suurin. Kauneudenhoitoalan koulutus on Suomessa ainutlaatuinen. Yhteiskunnallisesti ajatellen Laurean monipuolisella ja laadukkaalla koulutuksella on äärimmäisen iso merkitys. Näillä aloilla on myös paljon mahdollisuuksia uuteen yritystoimintaan. Terveyden ja hyvinvoinnin alalla uusia yrityksiä syntyy koko ajan ja yrittäjyys on alan opiskelijoille entistä merkittävämpi vaihtoehto tulevaisuudessa.”

Laurea-ammattikorkeakoulun varainhankintakampanja on käynnissä. Lahjoittamalla Laurealle voimme yhdessä varmistaa entistä laadukkaamman koulutuksen lähes 8000 opiskelijallemme. Samalla tuet myös kampuspaikkakuntiemme elinvoimaisuutta sekä vahvistat tulevaisuuden osaamista Uudellemaalle ja koko Suomelle. Lue lisää varainhankintakampanjasta.

Viimeksi muokattu 25.4.2018 13:14

​Vantaan Yrittäjien toimitusjohtaja Esa Mänttäri.