#Duuniviikko houkuttelee alakoululaiset tutustumaan työelämään syyslomalla

​”Mikä minusta tulee isona?” #Duuniviikon aikana Hyvinkään alakoululaiset pääsevät tutustumaan eri ammatteihin, yrityksiin ja projektityöskentelyyn hauskoissa toiminnallisissa pajoissa Laurea-ammattikorkeakoulun ja Hyrian opiskelijoiden ohjauksessa. Pajoissa osallistujat toimivat tiimeissä, joissa kannustetaan yrittäjämäiseen toimintaan. Viikon päätteeksi valitaan #Duuniviikon tiimipelaajat, kriteereinä rohkeus, yhteistyökyky, luovuus ja innokkuus.

#Duuniviikko-kokeilu on osa Hyvinkään kaupungin yrittäjyyskasvatusohjelmaa. Alakoululaiset ovat osallistuneet #Duuniviikon suunnitteluun Puolimatkan koulun oppilaille keväällä pidetyssä ideointipajassa. Lisäksi yli 300 alakoululaista vastasi kyselyyn, jota opiskelijatiimi on hyödyntänyt viikon ohjelmassa. Tarkoituksena on kehittää kokeilusta jatkuva yrittäjyyskasvatuksen toimintamalli Hyvinkäälle. #Duuniviikon kummina toimii Uudenmaan yrittäjien toimitusjohtaja Petri Graeffe.

- Laurean #Duuniviikko-projekti on erinomainen uusi toimintamalli. On ilo olla mukana tukemassa tätä. Opiskelijat tarjoavat yritysten ja yhteisöjen kanssa käytännön töitä ja projekteja lapsille. Yrittäjyyskasvatusta ja työelämään tutustumista parhaimmillaan, Petri Graeffe toteaa.

Pajoissa koodataan, vlogataan, tutustutaan sairaanhoitajan työhön ja hoidetaan robottipotilasta simulaatiosairaalassa, opitaan ensiaputaitoja, toimitaan kampaajina, liikunnanohjaajina ja kuvisopettajina, hoidetaan poneja sekä keksitään keksintöjä.

projektipäällikkö Lisa Alho, puh.  040 504 8784, lisa.alho(at)student.laurea.fi

Viimeksi muokattu 17.10.2016 11:29