Digital Wellbeing Sprint -intensiiviviikko käynnistyi Leppävaarassa

​Haaga-Helian, Laurean ja Metropolia yhteinen Digital Wellbeing Sprint -intensiiviviikko käynnistyi tänään. Elokuun 11. - 18. päivä järjestettävä Digital Wellbeing Sprint on koonnut yhteen noin 50 eri alojen opiskelijaa kolmesta ammattikorkeakoulusta kehittämään uusia, hyvinvointia tukevia ratkaisuja.

Digital Wellbeing Sprint toteutetaan yhteistyössä Lapinjärven kunnan kanssa. Opiskelijoiden tehtävänä on yhteiskehittämisen keinoin kehittää digitaalisia ratkaisuja ikäihmisten itsenäisyyden, aktiivisuuden, turvallisuuden sekä sosiaalisen vuorovaikutuksen tueksi.

Kesäopintokokonaisuus käynnistyi 11.8. Metropolia Ammattikorkeakoulun Leppävaaran kampuksella. Avauspäivän aluksi Lapinjärven kunnanjohtaja Tiina Heikka esitteli toimeksiannon opiskelijoille. Digitaalisten palvelujen ja hyvinvoinnin trendeihin opiskelijoita johdattelivat omissa esityksissään Sitran asiantuntija Ville Koiste sekä yrittäjä Aape Pohjavirta Funzi Oy:stä.

Haaga-Helian, Laurean ja Metropolian yhteinen Professional Summer School -kesäopintokokonaisuus on järjestetty tänä kesänä nyt toista kertaa. Viime vuoden tapahtumasta sai alkunsa muun muassa HUOLETI-niminen startup, joka tällä viikolla uutisoi solmineensa yhteistyösopimuksen syöpälääkkeitä valmistavan Roche Oy:n kanssa.

Viimeksi muokattu 11.8.2017 13:57

​Sitran asiantuntija Ville Koiste Digital Wellbeing Sprint -intensiiviviikon avauspäivässä Leppävaarassa.