Antiikkimessujen markkinointitiimissä yhdistelmä alumneja ja opiskelijoita

Bank Antiques -antiikkimessut järjestetään pyhäinpäiväviikonloppuna 4. - 5.11.2017 (11 - 17). Tapahtuma järjestetään Tapahtumatalo Bankin näyttävissä tiloissa (Unioninkatu 20, Helsinki) Fiskarsin Antiikkipäivät ry:n johdosta, yhteistyössä Suomen Antiikkikauppiaat ry:n kanssa. Paikan päällä on noin 50 näytteilleasettajaa, jotka edustavat antiikkia, designia, taidetta ja vintagea.

Laurealaiset vahvasti mukana

Laureasta vuonna 2014 Palveluiden tuottaminen ja johtaminen -koulutuksesta restonomiksi valmistunut Amanda Kääriäinen (Vintage Style Events HKI) on toiminut Fiskarsin Antiikkipäivät ry:n markkinointitehtävissä joulukuusta 2014 lähtien. Vuotuinen Bank Antiques järjestettiin ensimmäistä kertaa marraskuussa 2016, jolloin Amanda vastasi muun muassa tapahtuman visuaalisen ilmeen luomisesta. Laurean alumni Jadel Raiski valmisti ensimmäiselle Bank Antiquesille markkinointisuunnitelman opinnäytetyönään. Tänä vuonna Bank Antiquesin markkinointitiimi muodostuu Laurealaisista: Eveliina Kivioja tekee tapahtumalle projektiharjoittelua ja Emilia Westman on puolestaan työharjoittelussa Amandan Vintage Style Events HKI -yrityksellä, tätä kautta myös Bank Antiquesin markkinoinnissa.

Kovaa työtä ja rentoa otetta

Kyseisen tapahtuman markkinoinnissa taustalla on elämyksellisyys: antiikkia, designia, taidetta ja vintagea markkinoidessa ja myydessä ei ole kyse ainoastaan esineistä. Yksilölliset ja kestävät esineet kantavat mukanaan vuosien varrella kertyneitä tarinoita ja patinaa. Amanda kokee, että parhaat ideat syntyvät silloin, kun näkemykset kohtaavat rennoissa merkeissä. Hänen mielestään tärkeää on myös se, että Laurean opiskelijat ja alumnit ovat päässeet verkostoitumaan ja jakamaan osaamistaan.

Tapahtuman markkinoinnin suunnittelu käynnistettiin markkinointiworkshopilla, työtä on tehty Amandan toimistolta Punavuoren ytimestä, kotoota ja kahviloista sekä tien päältä. Tapahtuma-ajan markkinointisuunnitelma päätettiin viimeistellä pienen breikin yhteydessä Tallinnasta käsin. Matkalla kerättiin ideoita tutustumalla naapurikaupungin antiikki- ja vintagetarjontaan. Amandan lisäksi myös harjoittelijat tekivät löytöjä Tallinnan sievistä putiikeista.

Bank Antiques -markkinointitiimi odottaa tapahtumaa innolla!

Bank Antiques - Antiikkimessut Helsingissä
4. - 5.11.2017  klo 11 - 17