​Hyvinkää-peli

Hyvinkää-peli on tietovisa, joka koukuttaa pelaajat hauskasti ja mielenkiintoisesti Hyvinkään kaupunkiin ja hyvinkääläisiin. Peli on suunnattu Hyvinkäällä asuville tai sinne juuri muuttaneille – vaikkapa tupaantuliaislahjaksi – ja Hyvinkäästä kiinnostuneille.


Kohderyhmä: hyvinkääläiset, Hyvinkäälle muuttaneet, Hyvinkään historiasta, kulttuurista ja urheilusta kiinnostuneet

Pelaajamäärä: 2 - 6

Suunnittelijat: Jussi Malminen ja Tuukka Lahtinen

Kieli: suomi

Hinta postitse toimitettuna 34,90 € (sis. alv:n 24 % ja postimaksun 6,90 €), peli toimitetaan, kun maksusuoritus näkyy Laurean tilillä. Pelin toimitusaika postitse on 3 – 5 arkipäivää

Noudettuna Laurea-ammattikorkeakoulun opintotoimistosta Hyvinkäältä aukioloaikoina, ma-pe klo 8 - 14, osoitteesta Uudenmaankatu 22, Hyvinkää, 28 € (sis. alv:n 24 %)

TILAA PELI TÄSTÄ

Yleistä pelistä

Peli tarjoaa tietoa, jota ei välttämättä edes osaisi etsiä. Pelin kautta tulevat tutuksi niin Hyvinkään historia, urheilu kuin kulttuurikin. Peliä pelaamalla löydät vastauksen mm. seuraaviin kysymyksiin:

Cafe Medicin Man on Hyvinkäällä tunnettu ravintola. Mikä toimi ennen ravintolan tiloissa a) ruokakauppa, b )apteekki, c) huoltamo, d) kirjakauppa.

Minä vuonna Hyvinkään kunta muuttui kauppalaksi?  1917, b) 1926, c) 1960, d) 1974?

Minkä perustaja oli Ossian Donner? a) Kone Oyj:n,  b) Rentto Kenkätehtaan,  c) Villatehtaan,  d) Myllyn Parhaan?

Peli on suunnattu Hyvinkäällä asuville tai sinne juuri muuttaneille – vaikkapa tupaantuliaislahjaksi - ja Hyvinkäästä kiinnostuneille.

Pelin sisältö

  • Pelilauta
  • Peliohjeet
  • 6 pelinappulaa
  • Kysymyskortit
  • Arpakuutio

Pelin historia / taustatietoja

Pelin historia

Hyvinkää-peli syntyi ideana vuonna 2011 Laurean liiketalouden opintojaksolla, jonka aiheena oli kehittää liiketoimintasuunnitelma omalle liikeidealle. Kolmihenkinen ryhmä hahmotteli ideaa Hyvinkään historiaan keskittyvästä pelistä, joka sai kannatusta ja muotoutui Hyvinkäätä käsitteleväksi lautapeliksi. Opintojakson tuloksena oli liiketoimintasuunnitelma kuvitteelliselle yritykselle, jonka tuote olisi Hyvinkää-peli. Koska opintojaksolla keskityttiin lähinnä yrityksen liiketoiminnan suunnitteluun, jäi pelin varsinainen tuotekehittely taka-alalle.

Opintojakson jälkeen idea jäi hautumaan, kunnes Laurea-ammattikorkeakoulun yksikön johtaja kehotti jatkamaan pelin kehittämistä opinnäytetyönä. Alkuperäisen kolmikon jäsen Jussi Malminen otti haasteen vastaan yhdessä Tuukka Lahtisen kanssa ja pelin kehittäminen valmiiksi tuotteeksi alkoi kesällä 2012. Lautapeliä suunniteltiin aluksi vuoden 2013 Hyvinkään asuntomessuille, joka nähtiin loistavana markkinointi- ja myyntipaikkana pelille. Asuntomessujen kävijät nähtiin hyväksi kohderyhmäksi pelille, mutta peliä kehitettäessä esiin nousi myös muita potentiaalisia myyntikanavia.

Pelin tuotekehityksessä oli mukana tekijöiden lisäksi myös muita sidosryhmiä. Tärkeä yhteistyökumppani pelin kehittämisessä oli Laurea-ammattikorkeakoulun alaisuudessa toimiva esihautomo InnoVilla, joka tarjosi neuvoja ja tukea pelin tuotteistamiseen liittyvissä asioissa. Pelin ulkoasun kehittämiseen oli hyvä saada mukaan myös Hyvinkään kaupunki, joka auttoi brändin ja imagon luomisessa Hyvinkään näköiseksi. Pelin lopullisen graafisen ilmeen toteutti Figura Design Oy. Pelin prototyypin tuottamiseen saatiin rahoitus Tekesin nyt jo päättyneen TULI-ohjelman avulla, jonka tarkoituksena oli tukea opiskelijayrittäjyyttä.

Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi ammattimaisesti tuotettu lautapeli. Vuoden 2014 syksyllä Laurea-ammattikorkeakoulu tuotti pelistä rajoitetun erän pelejä myyntiin. Kysymykset ja tiedustelut pelistä voi lähettää sähköpostilla esihautomo InnoVillaan.

 

 


Yhteystiedot:

Laurea-ammattikorkeakoulu                             Esihautomo InnoVilla
Uudenmaankatu 22
05800 Hyvinkää
www.laurea.fi                                           
www.innovilla.fi
innovilla@laurea.fi

InnoVilla Facebook

 Tiedotteet

 

 

 Tapahtumat

 

 

 Linkit

 

 

 Blogit

 

 

 Videot