Palvelumuotoilu ja omat vahvuutesi-valmennus
Mistä palvelumuotoilussa on kyse? Ehkä tunnet jo osan palvelumuotoilun osa-alueista, mutta tiedätkö mitä ottaa seuraavaksi haltuun? Pääset peilaamaan miten ihmisen eri luonteenpiirteet heijastuvat sinuun palvelujen muotoilijana. Osallistu valmennukseen ja luo oma suuntasi palvelumuotoiluosaamisen kehittämiseksi.
Palvelumuotoilu on laaja käsite; työkaluja, menetelmiä, prosesseja, ajattelumalleja ja osa omaa maailmankuvaa. Tässä valmennuksessa saat peruskäsityksen palvelumuotoilun laajasta kirjosta ja kehität samalla itsetuntemustasi palvelumuotoilijana. Osallistujat luovat itselleen henkilökohtaisen palvelumuotoiluosaamisen kehittämisen tiekartan ja tietävät valmennuksen jälkeen mitä oppia seuraavaksi. Valmennus on rakennettu osallistujan omien vahvuuksien, kiinnostuksen kohteiden ja kehittämiskohteiden ympärille - palvelumuotoilun teoriaa unohtamatta.
Perustiedot
- Kohderyhmä: Palveluiden ja tuotteiden kehittämisestä kiinnostuneet, joilla on vähän tai ei aiempaa kokemusta palvelumuotoilusta
- Hakuaika:
- Ajoitus:
- Laajuus: Puolen päivän verkkovalmennus
- Sijainti: Valmennus toteutetaan verkossa Zoom-ympäristössä ja Miro-työkalua hyödyntäen
- Hinta: Pyydä tarjous
Palvelumuotoilu ja omat vahvuutesi on osallistujakeskeinen valmennus ja informatiivinen johdanto palvelumuotoiluun.
Valmennuksessa käydään läpi palvelumuotoilun keskeiset periaatteet, mitä palvelumuotoilu tarkoittaa ja kuinka sitä voi hyödyntää. Valmennuksen painotus on itsereflektiossa, keskusteluilla ja osallistujien näkemysten vaihdolla. Valmennus yhdistää palvelumuotoilun teoriaa ja itsetutkistelutehtävien kautta oppimista ja oivaltamista.
- Valmennus toteutetaan puolen päivän mittaisena verkkototeutuksena.
- Linkki osallistumiseksi lähetetään lähempänä koulutuspäivää.
- Osallistuja tarvitsee osallistuakseen rauhallisen tilan, tietokoneen, hiiren ja internet- ja ääniyhteyden. Mobiililaitteella osallistumista ei suositella aktiivisen Miro-työskentelyn vuoksi.
- Ennen valmennusta annettava ennakkotehtävä auttaa saamaan valmennuksesta kaiken hyödyn irti.
- Kiinnostuitko koulutuksesta? Voit pyytää tarjousta yrityskohtaiselle koulutukselle.
-
Kohderyhmä
Palveluiden ja tuotteiden kehittämisestä kiinnostuneet, joilla on vähän tai ei aiempaa kokemusta palvelumuotoilusta. Sopii kaikille palvelumuotoilusta kiinnostuneille, jotka haluavat lisätä itsetuntemista oman osaamisen kehittämiseksi. Aiempaa kokemusta ei tarvita.
-
Sisältö, ohjelma ja tavoitteet
Koulutus toteutetaan suomeksi. Koulutuspäivä on vuorovaikutteinen. Jokainen koulutukseen osallistuva saa koulutuspäivästä mukaansa todistuksen, koulutuspäivän sähköisen materiaalin ja oman palvelumuotoiluosaamisen kehittämisen tiekartan.
Itsetuntemusta lisäävä ennakkotehtävä lähetetään osallistujille 14 päivää ennen koulutusta.
Koulutuksen sisältö:
Valmennus yhdistää palvelumuotoilun teoriaa ja käytännön tehtävien kautta oppimista ja oivaltamista.
- Muotoiluajattelu & tulevaisuuden työelämätaidot
- Palvelumuotoilun perusperiaatteet
- Asiakasymmärrys
- Palvelumuotoilussa käytettävät työkalut
Pidätämme oikeudet muutoksiin.
-
Koulutuksen hyödyt
Valmennukseen osallistuva saa
- Perusymmärryksen palvelumuotoilusta; mitä se käytännössä tarkoittaa ja mihin sitä voi käyttää?
- Ennakkotehtävänä ja valmennuksessa tehtävän oman palvelumuotoiluosaamisen kehittämisen tiekartan.
- Inspiraatiota ja suuntaa lähteä tutkimaan palvelumuotoilun osa-alueita syvemmin.
- Vinkkejä kuinka lähteä kehittämään palvelumuotoiluosaamista.
-
Hinta
Koulutus toteutetaan tilauskoulutuksena räätälöitynä asiakkaan tarpeisiin. Koulutuksen ajoitus ja paikka sekä tarkempi sisältö sovitaan tapauskohtaisesti.
LISÄTIETOA
-
Palautteita aikaisemmista koulutuksista
Avoin palaute valmennuksesta:
- "Erittäin informatiivinen, visuaalisesti sujuva, asiantunteva ja inspiroiva tietoiskupaketti! Kiitos erittäin paljon suurenmoisen koulutuspaketin tarjoamisesta! Suosittelen!"
- "Kiitos, oli selkeä ja hyvin jäsennelty päivä - niin tauot kuin materiaalit ja tehtävätkin."
- "Sisältö oli mielenkiintoinen ja kouluttaja selkeä."
- "(Kouluttaja) Selvästi alan huippuasiantuntija, joka kuitenkin osaa esittää tematiikan myös maallikoille, matalalla kynnyksellä."
Mitä hyötyä sait koulutuksesta?
- "Haluan oppia lisää. Herätti mielenkiinnon.
Tajusin itsestäni paljon sillä huomaan, että oma tapani ajatella on hyvin palvelumuotoilumallinen." - "Innostuin ottamaan asiasta enemmän selvää"
- "Tärkeä aihe, jota taatusti syvennän jatkossa opiskelemalla tätä lisää."
- "Uutta innostusta ja motivaatiota jälleen palvelumuotoiluun perehtymiseen aiemmin hankittujen perustietojen lisäksi."
-
Kouluttaja
Antti Kytö
Antti Kytö, palvelumuotoilun asiantuntija, Laurea-ammattikorkeakoulu. Koulutus: M.B.A. in Service Innovation and Design (Laurea-ammattikorkeakoulu)
Antti tuntee yhteiskehittämisen, palvelumuotoilun ja muotoiluajattelun teoriasta käytäntöön. Osaamistaan hän soveltaa Laurealla täydennyskoulutuksissa, tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoiminnassa, opetuksessa sekä auttaa asiakkaitaan suoraan projektitöissä. Antti palaa halusta jakaa osaamistaan, fasilitoi oppimista ja edistää laajempaa yhteiskunnallista murrosta kohti ihmiskeskeisempää sekä monipuolisesti kestävää yhteiskuntaa. Antti on myös pedagogi (AmO 2019) palvelusektorilla mm. rich media-, konsepti- ja käyttökokemussuunnittelijan sekä johtavan palvelumuotoilijan rooleissa.
Lisätietoja:
- Tanja Johansson
- Johtaja
- Tanja.Johansson@laurea.fi
- Puh 0407104 392
Uutisia palvelumuotoilusta
Liiketalouden ja johtamisen täydennyskoulutukset

Laurea Certified Service Designer
Haetko inspiraatiota liiketoimintasi tai palveluiden muotoiluun? Kaipaako yrityksesi tai organisaatiosi toimivia keinoja ja ideoita asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämiseen?
Lue lisää
Future of Services: Connecting Digital, Physical & Social Spaces
Do you know how you can innovate your business model using data as a key resource? Or how to design or re-design customer experience that will drive your organization’s success?
Lue lisää
Palvelumuotoilun strateginen hyödyntäminen
Miten saada palvelumuotoilulla aikaan aitoa liiketoiminnallista hyötyä?
Lue lisää
Energinen myyntiorganisaatio digiajassa
Haetko viimeisintä tutkimustietoa ja parhaita käytäntöjä myyntiorganisaatiosi kehittämiseen? Ovatko myyjiesi työkalut ja toiminta digiajassa? Ovatko myyjäsi energisiä ja suorituskykyisiä?
Lue lisää
Jatkuvuussuunnittelu liiketoiminnan turvana
Onko yrityksen jatkuvuussuunnitelma ajan tasalla? Miten on mahdollista turvata organisaation tulevaisuus? Entä miten mahdolliset riskit voidaan minimoida? Järjestetään tilauskoulutuksena.
Lue lisää
Laurea Certified Beer Master
Ravintola-, matkailu- ja tapahtuma-alan ammattilainen, kehity oluiden asiantuntijaksi ja varmista osaamisesi muuttuvassa juomaympäristössä! Järjestetään tilauskoulutuksena.
Lue lisää