Markkinointiviestintä
Kiinnostaako sinua markkinointi? Jos sanoit kyllä, tämä opinto on tarkoitettu sinulle.
Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinointiviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma sisältöineen. Opinto on täynnä. Peruutuspaikoista ilmoitamme suoraan hakulomakkeelle.
Perustiedot
- Kohderyhmä: Markkinoinnista kiinnostuneet
- Hakuaika: 9.12.2020-14.1.2021
- Ajoitus: 28.1.-29.4.2021
- Laajuus: 10 op
- Sijainti: Verkko
- Hinta: 150 €
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
- seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
- kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa
Toteutustapa
Virtuaaliopetus & projektityö yritystoimeksiantoon
Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinointiviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma sisältöineen.
Sisältö ja teemat
Opintojakso etenee seuraavien teemojen kautta: (28.1 - 29.5.2021)
- Orientaatio opintojaksolle ja toimeksiantajan brief
- Kokonaisvaltainen markkinointiviestintä ja sen suunnittelu
- Nykytila-analyysi ja työkalut sekä tutkimusmetodit
- Sisältömarkkinointi ja sisältöstrategia
- Asiakasymmärrys ja persoonat sekä asiakaspolku
- SoMe brändi, roolit ja sosiaalinen potentiaali ja kanavat
- Vaikuttajamarkkinointi ja brändilähettiläät
- Projektityön pitchaukset
- Hakukoneoptimointi, markkinoinnin automaatio
- VR, AI markkinoinnin apuna ja sisältönä. Moderni teknologia apuna Brändin tunnettavuuden kasvattamiseksi
- GDPR ja markkinointi
- Projektitöiden loppuesitykset
Aika ja paikka
Kurssi alkaa to 28.1.2021 ja päättyy 29.4.2021. Virtuaaliopetus, torstaisin klo 10-15.
Osa kerroista on tiimien itsenäistä työskentelyä projektityön eteenpäin viemiseksi. Ohjeet näille kerroille erikseen.
Virtuaaliopetus seuraavasti:
- 28.01.2021 10.00 - 15.00
- 04.02.2021 10.00 - 15.00
- 11.02.2021 10.00 - 15.00
- 18.02.2021 10.00 - 15.00
- 25.02.2021 10.00 - 15.00
- 04.03.2021 10.00 - 15.00
- 11.03.2021 10.00 - 15.00
- 18.03.2021 10.00 - 15.00
- 25.03.2021 10.00 - 15.00
- 01.04.2021 10.00 - 15.00
- 08.04.2021 10.00 - 15.00
- 15.04.2021 10.00 - 15.00
- 22.04.2021 10.00 - 15.00
- 29.04.2021 10.00 - 15.00
Kirjallisuus ja materiaalit
- Chaffey, D. Smith, P.R. 2013. Emarketing Excellence - Planning & Optimizing your digital marketing.New York: Routledge
Sisältöstrategia asiakaslähtöisyydestä tulosta. Tanni K. & Keronen k. (2017). 2017, Alma Talent - Artikkelit ja muu jaettava materiaali
Arviointi
- Arviointi jakautuu henkilökohtaiseen osaan ja tiimissä tehtävään projektiin.
- Tiimissä tehtävä projekti, joka arvioidaan asteikolla 1-5 painoarvolla 80% sekä blogitekstit asteikolla 0-5 ollen 20% arvosanasta. Molemmat osiot arvioidaan asteikolla 1-5.
- Lisäksi tiimityöskentelyn arviointi: hyväksytty/ hylätty
Lisätietoja:
- Riikka Siuruainen
- Lehtori
- Riikka.Siuruainen@laurea.fi
- Puh (09) 8868 7072