Siirry sisältöön

Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma sisältöineen. Opinto on täynnä. Peruutuspaikoista ilmoitamme suoraan hakulomakkeelle.

Perustiedot

  • Kohderyhmä: Markkinoinnista kiinnostuneet
  • Hakuaika: 9.12.2020-14.1.2021
  • Ajoitus: 28.1.-29.4.2021
  • Laajuus: 10 op
  • Sijainti: Verkko
  • Hinta: 150 €

Opintojakson osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

  • suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
  • seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
  • kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa

Toteutustapa

Virtuaaliopetus & projektityö yritystoimeksiantoon

Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma sisältöineen.

Sisältö ja teemat

Opintojakso etenee seuravien teemojen kautta: (28.1 - 29.5.2021)

  • Orientaatio opintojaksolle ja toimeksiantajan brief
  • Kokonaisvaltainen markkinointiviestintä ja sen suunnittelu
  • Nykytila-analyysi ja työkalut sekä tutkimusmetodit
  • Sisältömarkkinointi ja sisältöstrategia
  • Asiakasymmärrys ja persoonat sekä asiakaspolku
  • SoMe brändi, roolit ja sosiaalinen potentiaali ja kanavat
  • Vaikuttajamarkkinointi ja brändilähettiläät
  • Projektityön pitchaukset
  • Hakukoneoptimointi, markkinoinnin automaatio
  • VR, AI markkinoinnin apuna ja sisältönä. Moderni teknologia apuna Brändin tunnettavuuden kasvattamiseksi
  • GDPR ja markkinointi
  • Projektitöiden loppuesitykset

Aika ja paikka

Kurssi alkaa to 28.1.2021 ja päättyy 29.4.2021. Virtuaaliopetus, torstaisin klo 10-15. 
Osa kerroista on tiimien itsenäistä työskentelytä projektityön eteenpäin viemiseksi. Ohjeet näille kerroille erikseen.

Virtuaaliopetus seuraavasti:

  • 28.01.2021 10.00 - 15.00
  • 04.02.2021 10.00 - 15.00
  • 11.02.2021 10.00 - 15.00
  • 18.02.2021 10.00 - 15.00
  • 25.02.2021 10.00 - 15.00
  • 04.03.2021 10.00 - 15.00
  • 11.03.2021 10.00 - 15.00
  • 18.03.2021 10.00 - 15.00
  • 25.03.2021 10.00 - 15.00
  • 01.04.2021 10.00 - 15.00
  • 08.04.2021 10.00 - 15.00
  • 15.04.2021 10.00 - 15.00
  • 22.04.2021 10.00 - 15.00
  • 29.04.2021 10.00 - 15.00

Kirjallisuus ja materiaalit

  • Chaffey, D. Smith, P.R. 2013. Emarketing Excellence - Planning & Optimizing your digital marketing.New York: Routledge
    Sisältöstrategia asiakaslähtöisyydestä tulosta. Tanni K. & Keronen k. (2017). 2017, Alma Talent
  • Artikkelit ja muu jaettava materiaali

Arviointi

  • Arviointi jakautuu henkilökohtaiseen osaan ja tiimissä tehtävään projektiin.
  • Tiimissä tehtävä projekti, joka arvioidaan asteikolla 1-5 painoarvolla 80% sekä blogitekstit asteikolla 0-5 ollen 20% arvosanasta. Molemmat osiot arvioidaan asteikolla 1-5.
  • Lisäksi tiimityöskentelyn arviointi: hyväksytty/ hylätty

Lisätietoja: