21.11.2011 0:00
Laurean opiskelijat mukana Uudenmaan maakuntaparlamentissa

​Laurea-ammattikorkeakoulun liiketalouden opiskelijat olivat mukana järjestämässä Pikkuparlamenttia osana Uudenmaan maakuntaparlamenttia. Pikkuparlamentissa nuoret yrittäjät, yrittäjiksi aikovat opiskelijat sekä heidän opettajansa kohtaavat kuntapäättäjiä, kuntien viranhaltijoita, rahoittajatahoja sekä yrittäjäjärjestöjä. Pikkuparlamentin tavoitteena on lisätä vuorovaikutusta nuorten yrittäjien ja opiskelijoiden sekä elinkeinoelämän ja julkisen sektorin
välillä.

Pikkuparlamentti ennakoi Euroopan yrittäjyysalue (EER) 2012 –vuotta. Euroopan unionin alueiden komitea on nimennyt Uudenmaan Euroopan yrittäjyysalueeksi 2012. Uudellamaalla vuoden teema on Nuori yrittäjyys. Tunnustus viestii, että Uusimaa on yrittäjyyden edistämisessä parhaiten tulevaisuutta ennakoivien eurooppalaisten alueiden joukossa. Uudenmaan erityinen vahvuus on yritysten, oppilaitosten ja julkisen sektorin hyvä keskinäinen kumppanuus. Näkyvyys lisää Uudenmaan tunnettuutta Euroopassa ja tuo taloudellista hyötyä maamme elinkeinoelämälle laajemminkin. Se myös houkuttelee lisää ulkomaalaista
yritystoimintaa alueelle. Euroopan yrittäjyysalue -status tulee näkymään lukuisissa Uudellamaalla vuoden 2012 aikana järjestettävissä tapahtumissa ja vahvistaa Helsingin vuoden 2012 World Design Capital -teemavuotta.

Uudenmaan Maakuntaparlamentti järjestettiin 17.-18.11.2011 ja Pikkuparlamentti toteutui perjantaina 18.11.2011.

Pikkuparlamentin suunniteli ja toteutti Laurea Tikkurilan liiketalouden Peer to Peer (P2P) –opiskelijatiimi. Laurea P2P on liiketalouden koulutusohjelman erilainen toimintaympäristö, jossa opiskellaan monipuolisesti oikeissa työelämän projekteissa ja kehittämishankkeissa. Opiskelija profiloituu P2P-opinnoissaan projektijohtamiseen ja ratkaisee liiketaloudellisia kysymyksiä sekä kehittää tulevaisuuden mahdollisuuksia osana yhteisöä, jossa on mukana organisaatioita yhteiskunnan eri sektoreilta. Opiskelua ohjaavat opettajien lisäksi yhteistyökumppaneiden asiantuntijat. Opiskelu avoimissa oppimisympäristöissä on työnomaista projektityön kautta oppimista.

Lisätietoa Uudenmaan maakuntaparlamentista

Lisätietoa P2P-opinnoista