Uusmaalaiset tuottajat esillä Herkkujen Suomi tapahtumassa 26-27.8.2011

Herkkujen Suomi 2011- tapahtumassa 26–27.8.2011 Helsingin Rautatientorilla on oiva mahdollisuus tutustua kotimaiseen ruokaan ja tuottajiin eri maakuntien osastoilla maistiaisineen. Herkkusuut voivat navigoida kohti Rautatientoria ja nauttia eri maakuntien mauista! Myös suosittu Taiteiden yö järjestetään perjantaina, joten tapahtumaan odotetaan kymmeniä tuhansia kävijöitä.

Uudenmaan maakuntateltassa pääsette maistamaan mukana olevien uusmaalaisten yritysten alueella tuotettuja kotimaisia vihanneksia, juustoja, sieniä, sipuleita, mehuja ja hilloja, hunajaa, vasikan- ja karitsan lihaa, leikkeleitä, suklaata ja jäätelöä sekä näistä rakennettuja pieniä tapas -annoksia.
Päälavan ohjelmatarjonnassa uusmaalaiset tuottajat ja julkisuuden henkilöt osallistuvat grillaukseen ja muun muassa kansainväliseksi kasvanut Slow Food –liike esittäytyy.

Tarkemmat tiedot tapahtumasta, tapahtumaan osallistuvista maakunnista ja tuottajista löytyvät sivulta: http://www.mtk.fi/herkkujen_suomi/

Herkkujen Suomen Uudenmaan osaston koordinaattorina on Kestävää liiketoimintaa lähiruoasta  –hanke. Hanke on Uudenmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen (ELY-keskus) Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelman rahoittama ja Laurean hallinnoima kolmivuotinen hanke . Sen  tavoitteena on kehittää Uudenmaan alueen lähiruokatarjontaa ja parantaa lähiruoan näkyvyyttä ja tunnistettavuutta alueella.  Hankkeessa tuetaan lähiruokayrittäjien liiketoimintavalmiuksien ja verkostoyhteistyön kehittämistä.

Herkkujen Suomi 2011 – Uudenmaan osaston esite.pdf
TAPAHTUMA ALKAA: 26.8.2011 0:00 TAPAHTUMA PÄÄTTYY: 27.8.2011 0:00 TAPAHTUMAPAIKKA: Helsingin Rautatientori ILMOITTAUTUMINEN: Vie tapahtuma omaan kalenteriin